جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) درقم

حوزه/ متاسفانه بعضی مسئولین به جای تکیه به منابع فقهی و اسلامی و توجه به منویات ولایت فقیه، به جامعه غربی چشم دوخته اند و منتظرند ببیند غرب چه تصمیمی برای جامعه اسلامی می گیرد تا به همان عمل کنند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی پیش از ظهر امروز درمراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) درقم گفت: در روایتی امام باقر(ع) درباره جامعه تکامل یافته فرمودند« اگر کسی تفقه در دین کند، در زندگی برنامه ریزی داشته باشد و بتواند بر مشکلات صبر داشته باشد، این چنین فرد و جامعه ای به کمال رسیده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: جامعه متکامل جامعه ای است که فقیهان براساس دین برنامه ریزی کنند و مردم هم برای رسیدن به دین و کمال، صبر داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه جامعه تکامل یافته، جامعه ای است که تفقه در دین به وسیله فقیهان و ولایت فقیه و برنامه ریزی به وسیله کارشناسان اتفاق بیفتد.

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که جامعه غربی در امور زیادی به رشد رسیده، ولی در عمل حقوق اولیه انسانها را رعایت نمی کند،اظهار داشت: همین مشکل متأسفانه در بعضی موارد در جامعه اسلامی نیز ازسوی بعضی مسئولین وجود دارد و به جای تکیه به منابع فقهی و اسلامی و توجه به منویات ولایت فقیه به جامعه غربی چشم دوخته اند و منتظرند ببیند غرب چه تصمیمی برای جامعه اسلامی می گیرد تا به همان عمل کنند.

این استاد حوزه بابیان اینکه به نظام های مختلف اجتماعی و سبک زندگی کمتر توجه شده است، افزود: اگر به نظام های مختلف کمتر توجه شده؛ چون به عناصری مانند حوزه فقاهت و برنامه ریزی برای زندگی براساس دین توجهی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی افزود: امروز یکی از مشکلات حوزه و دانشگاه در تولید نظریه پردازی و نظام عینی است. رهبر انقلاب در موارد مختلف مانند مذاکره شرط های تعیین می کنند، ولی در عمل ازسوی مسئولین اجرا نمی شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: بنابراین براساس روایت امام باقر(ع) جامعه اسلامی، جامعه تکامل شده نیست، چون به منویات ولایت فقیه توجهی نمی شود، زندگی برای رسیدن به دین برنامه ریزی شده نیست و مردم و مسئولین برای رسیدن به زندگی غربی درتلاش هستند.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: اگر مسئولین در بحث برجام صبور بودند و به سخنان ولی فقیه توجه می کردند، جامعه اسلامی این همه دچار مشکلات نمی شد، بعد ها مشخص می شود این برجام چه قدر از معاهده های دیگر بدتر بوده است. همه این موارد نشان می دهد برخی مسئولین برای رسیدن به جامعه غربی در تلاش هستند.

این استاد قرآن کریم اظهار داشت: الان کشور زیر بار تعهدهایی رفته که حالا حالا نمی تواند از زیربار آن خارج شود و بدتر اینکه دوباره به فکر رفتن به سمت غرب و تعهدهای دیگر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت این مدرسه درتابستان اشاره کرد و گفت: شکل گیری ساختار علمی در هیئت امنای مدرسه و راه اندازی شورای برنامه ریزی ازجمله این برنامه بوده است.

 

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha