شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان با بیان این که حضرت رضا(ع) برای مرد و زن شیعه نه نشانه بیان کرده اند که یکی از مهمترین اینان نماز است، گفت: انجام این نه نشانه خارج از گنجایش انسان ها نیست که با این نه نشانه یقینا سعادت ابدی انسان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، استاد انصاریان، شب گذشته در صحن جامع رضوی با بیان این که حضرت رضا(ع) برای مرد و زن شیعه نه نشانه بیان کرده اند که یکی از مهمترین اینان نماز است، گفت: انجام این نه نشانه سخت و دشوار و یا خارج از گنجایش و ظرفیت انسان ها نیست که با این نه نشانه یقینا سعادت ابدی برای انسان تامین می شود.

وی با بیان این که نخستین و مهمترین نشانه از این مجموعه نماز است، آنهم نمازی که فقه اهل بیت آن را نماز صحیحی می داند، تصریح کرد: نماز صحیح روز قیامت به آسانی پذیرفته می شود؛ در حقیقت روز قیامت نماز هرکس را که بپذیرند سایر خوبی های او نیز پذیرفته می شود و حتی اگر در جمیع خوبی ها، عیبی نیز وجود داشته باشید به برکت نماز بر آن چشمپوشی می شود.

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان این که دعای پس از زیارت حضرت رضا(ع) دارای معارف عجیبی است که بند بند آن باید برای امت اسلامی درس باشد، عنوان کرد: حتما این دعا را پس از زیارتتان آرام و با عنایت و توجه بخوانید چراکه این دعا زمینه گریه و اتصال به فیض الهی را در وجود انسان فراهم می کند و سبب می شود تا وجود به وجد بیاید.

استاد انصاریان با بیان این که در این دعا به دو صفت خداوند سبحان یعنی غفور و رحیم اشاره شده که اگر انسان مفهوم آن را فهمیده و دل به پرودگار بدهد، در وجود او تحولی شکل می گیرد، بیان کرد: خداوند متعال سه هزار نام دارد که از این مجموع، هزار اسم در دعای جوشن کبیر ذکر شده و امت اسلامی باید در این اسماء تدبر و تامل کنند.

وی با بیان این که خداوند متعال بسیار آمرزنده بوده و در روز قیامت که پرونده اعمال بندگان را می بیند بررسی می کند که نماز آنان قابل قبول است یا نه، خاطر نشان کرد: چنانچه نماز قابل قبول باشد، خداوند سایر عیوب او را می آمرزد؛ همچنین یکی از نشانه های شیعه نماز است و انسان نباید بگذارد نماز قضا شود و یا از دست برود.

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان این که خداوند هر روز 5 بار بندگان خود را دعوت به نماز کرده و بر نمی تابد که بندگان در میهمانی او نباشند، گفت: بر اساس بیان قرآن در سوره روم در روز قیامت بهشتیان خوشحالی شان افزون تر است چراکه اهل عبادت بودند و گرفتار جهنم نشدند و بهشتیان در گفتگو با دوزخیان علت عقوبت را می پرسند که عدم پایبندی به عبادت را عنوان می کنند.  

استاد انصاریان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) نسبت به سبک شمردن نماز، به دغدغه انبیا برای نجات و رستگاری انسان ها اشاره و اظهار کرد: یکی از علل دوزخی شدن همین سبک شمردن نماز است؛ آخرت دقیقا همان چیزی است که 124 هزار پیامبر در طول تاریخ بر آن اذعان داشتند و باید بدانید که آنان حقیقتا راست می گفتند و به سخنشان اعتماد کنید.

وی با اشاره به آیه 41 سوره نور مبنی بر «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ» بیان کرد: امروز همه آسمانیان و زمینیان خداوند متعال را ستایش می کنند و حتی پرندگان نیز او را تسبیح می کنند چراکه می دانند فردای قیامت هیچکس به کمک آنان نمی شتابد و به آنان نگاهی نمی اندازد مگر آنکه در زمین به سبب نعمات واسعه او، پیوسته شکرگزار و تسبیح گوی بوده و قدردان نعمات الهی بوده باشند.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha