پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 458422
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
حرم رضوی

حوزه/ همزمان با سالروز شهادت مظلومانه فرزند بزرگوار حضرت ثامن الحجج(ع)، عزاداران جواد الائمه(ع) با برپایی دسته های عزاداری به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شده تا شهادت میوه دل امام رئوف را تسلیت گویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یک بار دیگر  آخر ذی‌القعده فرا رسید و دگربار صحن و سرای حریم رضوی به سوگ نشست؛ زائران کوی رضا(ع) در غم فقدان دردانه پیشوای رئوف آرام و قرار نداشته و از هر سو دل‌ها روانه حرم خورشید هشتم شده است.

زائران و دلدادگان آل‌الله، از ورودی‌های مختلف حریم رضوی فوج فوج برای عرض ارادت و تعزیت به ولی نعمتشان نه با پای جان که با سر می‌دوند؛ در همان ابتدای ورود به صحن جامع رضوی، پرچم‌ها و بیرق‌های سیاه بر افراشته در جای جای صحن و سرای آقا غرق در سکوت، قلب غمدیده و مجروح مولا در غم فقدان فرزند دلبندش را فریاد می‌زند. جوان‌ترین حجت الهی که هنوز ۲۵ سال از عمر مبارکش سپری نشده بود، که زهر جفای روزگار، عالَمی را از عطر نفس‌های ملکوتی‌اش محروم ساخت.....

زائران کوی رضا(ع) از هر مسافتی خود را به حریم هشتمین خورشید رسانده تا به تصدق جود جوادش حاجت روا بازگردند؛ در این روز نه تنها اهل زمین، که فرشتگان و ملائک در فراغ جوادالائمه(ع)، خون می‌گریند.

 آنان که اهل دلند صدای بال ملائک را که به رسم ادب و در پی تسلای قلب حضرت ثامن‌الحجج(ع) به پابوسی آستان ملکوتی اش آمده اند، حس می کنند و اما دل های سوگوار نیز از این قافله جا نمانده اند و از مسافت های دور و نزدیک قدم در جاده عشق نهاده و زلف دل به نگاه امام مهربانی گره زده و به محفل سوگ نور دیده مولای رئوفشان، پیوسته‌اند...

ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت و سوگواران امام جواد(ع) با به ‏دست داشتن بیرق عزا که منقش به نام «ابن الرضا(ع)»، «یا جواد الائمه(ع)» و «یاحسین(ع)» بود، برای عرض تسلیت به ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) به حرم رضوی مشرف شدند.

حرم مطهر رضوی سراسر سیاه پوش شده و صحن و سرای این حرم قدسی مملو از زائران عزادار است؛ همچنین به مناسبت شهادت امام جواد(ع)، پرچم گنبد طلای بارگاه منور رضوی تعویض و به رنگ سیاه درآمده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha