پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مؤسسه فارغ التحصیلان الازهر

حوزه/ الازهر خاطر نشان کرد: داعش از برخی امامان جماعت مساجد وابسته به خود برای جذب جوانان استفاده می کند و این ائمه جماعت با سخنرانی های فریبنده و توزیع برخی جزوات و کتاب ها میان مردم افکار خود را ترویج می کنند تا علاوه بر انتشار اندیشه های خود جوانان را برای تخریب و ترور آموزش دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مؤسسه جهانی فارغ التحصیلان الازهر با صدور بیانیه ای بر ضرورت حمایت از مساجد لیبی و آزاد ساختن آنها از سیطره اندیشه سازمان تروریستی داعش تاکید کرد و افزود: خبرهای رسیده از لیبی حاکی از آن است که داعش با فعالیت و سخنرانی و برگزاری دروس در مساجد در حال جذب جوانان است تا پس از شکست هایی که در عراق و سوریه متحمل شده بتواند لیبی را در اختیار فکر خود بگیرد.

الازهر ادامه داد: داعش از جوانان با اطلاعات دینی ضعیف که به مساجد و عبادتگاه ها رفت و آمد دارند سوء استفاده کرده و از منابر برای جذب جوانان و نوجوانان استفاده می کند و به جوانان برای تخریب و ترور آموزش می دهد به ویژه در شهر درنة که پایگاه تاریخی گروه های افراطی در لیبی به شمار می رود.

مؤسسه فارغ التحصیلان الازهر تاکید کرد: جوانان لیبی تفاوت میان امام جماعت گمراه کننده و هدایتگر را نمی دانند و همین باعث شده داعش برای ترویج اندیشه خود در مساجد فرصتی به دست بیاورد به ویژه در میان نوجوانانی که برای حفظ قرآن و یادگیری دین به مساجد می روند.

الازهر خاطر نشان کرد: داعش از برخی امامان جماعت مساجد وابسته به خود برای جذب جوانان استفاده می کند و این ائمه جماعت با سخنرانی های فریبنده و توزیع برخی جزوات و کتاب ها میان مردم افکار خود را ترویج می کنند تا علاوه بر انتشار اندیشه های خود جوانان را برای تخریب و ترور آموزش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha