جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم امام رضا

حوزه/ مراسم ویژه شب شهادت جواد الائمه(ع) با حضور هیئات و دسته‌های عزاداری، در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جمعی از مشتاقان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) در شب شهادت ابن الرضا،جوادالائمه(ع) با تجمع در عرصه میدان شهدا به عزاداری پرداختند سپس برای عرض تسلیت و تعزیت به سمت حرم مطهر پدر بزرگوارشان حرکت کردند.

عزداران جوادالائمه(ع) پس از تشرف به حرم مطهر همراه با دیگر زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی اقامه عزا کردند؛ ارادتمندان با مرثیه‌سرائی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت در رثای شهادت آن امام همام به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

براساس این گزارش مراسم ویژه شب شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، جواد الائمه(ع) در صحن جامع رضوی به همراه پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه و پخش زنده از رسانه ملی برگزار شد.

استاد  حسین انصاریان به عنوان سخنران این مراسم اظهار کرد: اهل بیت(ع) برای مومنان نشانههایی را بیان کرده‌اند که نه تنها خیر دنیا و آخرت انسان در آنها است، بلکه سعادت ابدی او را تأمین می‌کند.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه نماز یکی از این نشانه‌های مؤمن است، خاطرنشان کرد: نماز صحیح روز قیامت به آسانی پذیرفته و به دنبال آن سایر خوبی‌های انسان پذیرفته می‌شود و چنانچه عیبی در اعمالش باشد به خاطر نمازش از آن چشم‌پوشی می‌شود.

وی اهل نماز نبودن را یکی از عوامل جهنمی شدن عنوان کرد و افزود: چهار چیز عامل جهنمی شدن انسان است که شامل بی‌نمازی، بخیل بودن، شرکت در جلسات گناه‌آلود و یفین نداشتن به آخرت می‌شود.

مفسر قرآن با اشاره به سخن خداوند درباره نماز در سوره مبارکه نور مطرح کرد: قرآن، اهل بیت(ع)، عالمان و شهدا نمیتوانند فرد بینماز را شفاعت کنند چون رحمت خدای رحیم برای فرد بینماز بیگانه است.

استاد انصاریان تأکید کرد: به سخنان خدای متعال، اهل بیت(ع)، عالمان واجد شرایط شناخته شده که اهل دنیا و بندبازی نیستند، اعتماد و به توصیه ها و سفارشات آنها عمل کنید.

وی خاطرنشان کرد: جهان هستی را سازندهای حکیم خلق کرده است که هیچ خلل و مشکلی در آن نیست و همه موجودات عالم از ریزترین تا بزرگترین آن در حال ذکرگفتن خدای متعال هستند و ذکر مؤمن نماز اوست.

گفتنی است، تشرف دسته عزاداری خادمین امام رضا(ع) به حرم مطهر جهت عرض تسلیت شهادت جواد الائمه(ع) از باب الکاظم(ع) واقع در صحن جامع رضوی از جمله برنامه های امروزحرم رضوی بود که در ساعات ابتدایی صبح برگزار شد.

 313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha