جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ بلال شعبان

حوزه/ شیخ شعبان گفت: ترامپ بزرگ ترین دزد تاریخ است و اکنون با ضربه زدن به پول محلی کشورها و کاستن از ارزش آن در برابر دلار، به دنبال گرفتن باقیمانده پول کشورهای منطقه مانند ایران ، ترکیه ، سوریه و روسیه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، گفت: برخی کشورهای عربی و اسلامی در معرض جنگ اقتصادی هستند و دشمنان می خواهند با این جنگ آنها را به زانو در بیاورند و آنها را به دایره سیطره و سلطه آمریکا وارد سازند.

وی افزود: این تحریم ها در واقع ادامه حمله نظامی به عراق و افغانستان است که به بهانه مبارزه با تروریسم اتفاق انجام شد که پس از آن هم پایگاه های دریایی و هوایی خود را در خلیج فارس پراکنده کردند تا به خیال خود از کشورهای خلیج فارس در برابر ایران دفاع کنند.

شیخ شعبان ادامه داد: آمریکایی ها همچنین در منطقه جنگ اختلاف نژادی و مذهبی به راه انداختند تا وحدت امت اسلام را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ بزرگ ترین دزد تاریخ است که آشکارا و در مقابل دیدگان جهان بیش از نیم ترلیون دلار از کشورهای خلیج فارس گرفته و اکنون با ضربه زدن به پول محلی کشورها و کاستن از ارزش آن در برابر دلار، به دنبال گرفتن باقیمانده پول کشورهای منطقه مانند ایران و ترکیه و سوریه و روسیه است و ما متاسفیم که کشورهای عربی نیز در این جنگ کثیف وارد شده اند و از سویی ذخایر خود را از ترکیه بیرون می آورند و از سوی دیگر محاصره ایران را تشدید می کنند و بازارهای جهانی را لبریز از نفت خود کرده اند تا بهای آن پایین بیاید و با سیاست های آمریکا برای فقیر ساختن کشورهای منطقه همراهی کرده باشند.

دبیرکل جنبش توحید لبنان تاکید کرد: جنگ دلار علیه پول کشورهای منطقه، آخرین حربه آمریکا است که تلاش می کند با قدرت نظامی و اقتصادی خود بر منطقه و جهان مسلط شود و اکنون قدرت نظامی آمریکا در منطقه کارایی خود را از دست داده و از این رو به میدان جنگ اقتصادی روی آورده است.

وی افزود: کشورهای منطقه برای مبارزه با جنگ اقتصادی آمریکا باید یک بازار منطقه ای اقتصادی مشترک میان ترکیه و ایران و روسیه تشکیل دهند و برخی کشورهای منطقه مانند لبنان و سوریه و عراق و اردن را نیز زیر این چتر اقتصادی وارد کنند و ما بر این باوریم که این کشورها می توانند بازار مصرف مشترکی میان 400 میلیون انسان تشکیل دهند و این بازار باعث خواهد شد از 95% واردات خود از غرب بی نیاز شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha