پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه فعالیت خبرگزاری حوزه و فعالان رسانه رسمی حوزه را بر اساس میثاق طلبگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در دیدار مدیر حوزه های علمیه با فعالان عرصه رسانه رسمی حوزه، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: به حق می توان شهادت داد که تلاش گران رسانه رسمی حوزه با تلاش جهادی و بسیجی وار و فارغ از نگاه کار مزدی کار می کنند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: نکته دیگر آن که فعالان این عرصه، تمام تلاش خود را مصروف می کنند که به شکل اقتصادی و صرفه جویانه و با ملاحظه شرایط و اقتضائات جامعه و حوزه کار کنند؛ همچنین تلاش فعالان این عرصه در این جهت است که کاری در وزان حوزه با رعایت شئون زی طلبگی انجام دهند و با این توجهات تلاش می کنند.

وی اظهارکرد: نکته بعدی این که دوستان در این عرصه بالنده و پیش رو و پویا فعالیت می کنند و به داشته های خود بسنده نمی کنند؛ بلکه تلاش دارند در کار خود از نظر کمی و کیفی، پیشرفت و توسعه داشته باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: جمع فعالان رسانه حوزه، به دنبال ارایه یک کار هنری، حرفه ای و فاخر رسانه ای هستند؛ اگر چه در همه این زمینه و علی رغم تلاشی که انجام می شود، حس می کنیم با مطلوب فاصله داریم و در ابتدای راه هستیم و کارهای بسیاری است که باید انجام دهیم.

وی گفت: رسانه حوزه می تواند در چهار محور گفتمانسازی، جریان سازی، فرهنگ سازی و تمدن سازی موفق عمل کند؛ حوزه های علمیه ظرفیت این چهار مقوله را دارد و رسانه حوزه نیز وظیفه خطیری به عهده دارد و برای رسیدن به این آرمان ها خود را در ابتدای این راه می دانیم و با ارشادات مدیریت حوزه و بزرگان و تلاش بیشتر فعالان رسانه حوزه، کارها سامان خواهد گرفت.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: در این مدت شاهد کم شدن تعداد نیروی انسانی و کاهش بودجه و افزایش هزینه ها بودیم؛ در ابتدا خواهشمندیم که هفته نامه افق که نشریه و زبان حوزویان است به شکل هفتگی منتشر شود.

وی گفت: در زمینه نیروی انسانی نیز با توجه به تلاش وافر و خستگی ناپذیر و تلاش گسترده خبرنگاران این مرکز، تقاضا داریم با توجه به همه مشکلات بودجه ای، این خبرنگاران نیز به سان نیروهای ستادی تحت پوشش ستاد قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری اظهار کرد: نکته دیگر آن است که برخی از ویژه نامه ها محصول تلاش های ممتد است و برخی از تلاش هایی که در سرویس های مختلف انجام می شود، با فرض این نکته است که ما خود را تنها برای رسانه نمی بینیم، بلکه این کار و تلاش برای کلیت حوزه است آن هم در شرایطی که دست هایی در کار بوده و چهره حوزه را مخدوش کرده؛ تصور این است که باید نگاه ویژه ای در این عرصه باید انجام شود.

وی ادامه داد: این میثاق خبرگزاری یک میثاق طلبگی است که همه آنها تلاش دارند در راستای اهداف کلان حوزه فعالیت کرده و کارها را به سامان ببرند؛ حتی کسانی که طلبه هم نیستند در این میثاق قراردارند و با این روحیه فعالیت می کنند.

خاطرنشان می شود: در این نشست، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رمضانعلی عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه و دبیران سرویس ها، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha