پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حاج شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای

حوزه/ آیت الله حاج شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در منزل شخصی اش در شهرضا دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز، در سن 78 سالگی، پس از یک دوره بیماری، در منزل شخصی اش در شهرضا، دارفانی را وداع گفت.

این عالم وارسته یکم فروردین 1319 درشهرضا متولد شد.

وی از سال 1335 شمسی در شهرضا به فراگیری علوم قدیم پرداخت و بعد از طی مقدمات و قسمتی از سطوح عالی، فراگیری فلسفه و کلام و مقداری طب قدیم و هیات در سال 1339 وارد حوزه علمیه قم شد.

آیت ا.. اسماعیل پور، حكمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموخت و در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی به تحقیق و تكمیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

وی مباحث فلسفی را نیز تکمیل و در طول خواندن درس خارج به مباحثات علمی و تدریس سطح عالی و علوم اعتقادی مشغول بود تا اینكه به درجه رفیع اجتهاد نائل آمد.

آیین تشییع پیکر آیت الله شیخ محمدعلی اسماعیل پور قمشه ای، امروز ساعت 18 و30دقیقه عصر از درب منزل شخصی وی واقع در شهرضا، خیابان حکیم الهی، نبش میدان شهید باهنر به سمت میدان شهدا برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha