پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه مازندران و امام جمعه بابلسر

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه استان چشم انداز روشنی دارند، گفت: با وحدت و همدلی می توانیم مدارس علمیه استان را از نظر شاخص های کمی و کیفی ارتقاء بخشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با امام جمعه بابلسر، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) بر ضرورت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) در جامعه امروز تأکید کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو قرار دادن معارف اهل بیت(ع) است، افزود: در سایه معارف اهل بیت(ع) به سعادت و رستگاری دست خواهیم یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مطلوب و اثرگذار حوزه های علمیه در تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه محل پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده و در مقاطع مختلف آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که شخصیت های برجسته ای در حوزه های علمیه رشد یافته اند که آثار وجودی بسیار ارزشمندی برای جامعه دینی داشته اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تلاش همه دست اندرکاران حوزه رشد علمی و معنوی طلابی است که در این مراکز مهم علمی مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه ظرفیت های بسیار ارزشمندی امروز در مدارس علمیه استان موجود است، تصریح کرد: تلاش ما بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها به منظور جهش علمی مناسب در مجموعه حوزه علمیه استان است.

وی با بیان این که خوشبختانه هم افزایی خوبی میان علما و روحانیان مازندران برقرار است، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی میان علما و روحانیان استان آثار و برکات ارزشمندی را برای مراکز حوزوی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز همه ما باید برای رونق علمی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی مدارس علمیه تلاش کنیم، تصریح کرد: هدف برنامه ریزان حوزه پرورش طلابی نخبه، متعهد و تراز انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تاکنون اقدامات ارزشمندی در جهت رونق فعالیت های علمی و آموزشی در مدارس علمیه صورت گرفته، افزود: در طی سال های اخیر شاهد افزایش اختیارات مدیریت های استانی به منظور تقویت مجموعه حوزه علمیه استان ها بودیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه استان چشم انداز روشنی دارند، خاطرنشان کرد: با وحدت و همدلی می توانیم مدارس علمیه استان را از نظر شاخص های کمی و کیفی ارتقاء بخشیم.

حجت الاسلم والمسلمین ابوترابی در پایان به شرایط خاص مناطق غرب استان به دلیل گردشگر پذیر بودن اشاره کرد و گفت: با توجه به هجم گسترده مسافران و گردشگران و خطر گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی در این مناطق امری ضروری است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha