جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم کاظمین در آستانه شهادت امام جواد (ع) سیاه پوش شد

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امامت امام جواد (ع) معجزه‌ای عملی در اثبات الهی بودن منصب امامت است.

حجت‌الاسلام محمد رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: سالروز شهادت جوادالائمه(ع) بهانه خوبی است تا در زندگی ایشان تأملی دوباره داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) معلمان حقیقی بشرند و این ما شیعیان هستیم که باید قدردان چنین معلمانی باشیم؛ چنانچه فرمود «نحن العلماء و شیعتنا المتعلمون» ما معلمان حقیقی هستیم و شیعیان ما شاگردان ما هستند.

وی افزود: ازآنجاکه اهل‌بیت(ع) نه‌فقط در امور دینی، بلکه در امور دنیوی نیز بهترین و والاترین الگو هستند، می‌توان گفت بهترین الگو و جامع‌ترین الگو هم آن‌ها هستند که در تمام شئون زندگی الگویی نیکو هستند.

حجت‌الاسلام رستمیان خاطرنشان کرد: اتصال به سرچشمه وحی و علم الهی عاملی است که سن را در مسئله نبوت و امامت کم جلوه می‌کند، همان‌طور که ممکن است کودکی به پیامبری برسد و به تعبیر قرآن «و آتیناه الحکم صبیا» شود؛ امامت نیز به همین منوال خواهد بود.

وی گفت: آغاز امامت امام جواد(ع) که در حدود سن هفت‌سالگی بود گواهی کامل بر این مطلب است، او که در این سن طبق عادت همسالانش نباید دانش و بهره چندانی از معرفت داشته باشد برخلاف آن‌ها در همان سن عالم‌ترین فرد زمان خود بود، طوری که هیچ‌کس یارای بحث‌وجدل با وی را نداشت.

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: امامت امام جواد(ع) معجزه‌ای عملی در امامت و اثبات الهی بودن این منصب است، چراکه جز با توجه و عنایت الهی امکان فرا داشتن این حد از متانت و بزرگواری و علم محال جلوه می‌نماید.

حجت‌الاسلام رستمیان تصریح کرد: اهمیت این مطلب زمانی روشن‌تر می‌شود که به سن امامت امام زمان(ع) توجه کنیم؛ یعنی در حقیقت شیعه با دیدن امامت این امام برای پذیرفتن امامت صاحب‌الزمان(ع) نیز آماده می‌شود.

وی گفت: شاید توجه به الهی بودن این منصب بود که مأمون را مجبور می‌کرد به حضرت در ظاهر احترام کند و ایشان را در صدر مجالس قرار داده و تا جایی پیش رود که دختر خویش را نیز به ازدواج ایشان در آورد.

این کارشناس مذهبی افزود: زندگی امام جواد(ع) آن‌قدر پربار بود و بر دشمنان سنگین آمد که نقشه قتل ایشان را در حدود سن 25 سالگی کشیدند، بدین ترتیب نه‌تنها ایشان کم سن ترین امام بین امامان پیش از خود بود، بلکه جوان‌ترین امام شهید و مظلوم شیعه نیز شناخته شد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha