پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهرهای توریستی و ساحلی مازندران به دلیل ورود حجم گسترده ای از مسافران در خطر آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری قرار دارند، افزود: باید به منظور مقابله با آسیب ها دامنه فعالیت های تبلیغی در این مناطق گسترده بیشتری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه استان با امام جمعه بابلسر، بر ضرورت تقویت فعالیت های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان تأکید کرد.

وی با بیان این که شهرهای توریستی و ساحلی مازندران به دلیل ورود حجم گسترده ای از مسافران در خطر آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری قرار دارند، افزود: باید به منظور مقابله با آسیب ها دامنه فعالیت های تبلیغی در این مناطق گسترده بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلم صادقی با اشاره به این که ورود 20 میلیون مسافر به مازندران در سال آمار بالایی است که می تواند در حوزه فرهنگی بسیار آسیب زا باشد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی به منظور کاهش حداقلی آسیب های وارده امری ضروری است که وظیفه نهادهای فرهنگی و دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تاکنون اقدام ریشه ای در مقابله با آسیب های فرهنگی مناطق گردشگرپذیر استان صورت نگرفته، تصریح کرد: تنها برخی گروه های جهادی به صورت خودجوش در این مناطق حضور دارند و برنامه های تبلیغی خود را اجرا می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وجود چنین گروه های خودجوش تبلیغی در این مناطق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور فصلی راه علاج مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی این مناطق نیست بلکه باید برای برون رفت از این مشکل تدبیر اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که گسترش آسیب های فرهنگی در جامعه آثار مخرب و جبران ناپذیری را در شهرهای استان با خود به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تقسیم وظایف میان دستگاه های اجرایی جلوی گسترش آسیب ها در استان گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود 400 مبلغ خواهر و برادر در شهرهای مختلف استان به ویژه مناطق آسیب پذیر مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، تصریح کرد: اگر حمایت های لازم از طرح های تبلیغی صورت گیرد به طور حتم شاهد کاهش آسیب های فرهنگی در مناطق گردشگری استان خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان دغدغه جدی نسبت به این مسائل ندارند، خاطرنشان کرد: گسترش برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مناطق ساحلی و آسیب پذیر استان نیازمند یک وحدت رویه و عزم جدی میان همه مسؤولان است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که هر چه در عرصه دینی و فرهنگی سرمایه گذاری صورت گیرد باز هم کم است، تصریح کرد: در برابر هجم وسیعی از تبلیغات دشمن علیه دین و ارزش های الهی جامعه اسلامی ضرورت دارد از همه ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ و گسترش معارف الهی بهره گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای ضربه زدن به دلیل و معارف الهی لحظه ای بیکار ننشسته و همه امکانات خود را در این راستا به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: حرکت های منفعلانه نهادهای فرهنگی بستر را برای نفوذ فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هدف امروز دشمن از بین بردن هویت دینی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نظام سلطه با ابزار بزک کرده ضد فرهنگی خود، اعتقادات جوان ایرانی هدف قرار داده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن می داند اگر هویت دینی جوان ایرانی را کمرنگ کند به راحتی می تواند بر فکر و ذهن او تسلط پیدا کند، بیان داشت: به همین دلیل امروز همه هجمه ها و آثار مخرب فرهنگی به سمت نسل جوان روانه می شود و این نیازمند هوشیاری جوانان دیندار کشورمان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش مؤثر مبلغان دینی در کاهش آسیب های فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با آگاه سازی جامعه به ویژه نسل جوان می توانند از بروز مشکلات فرهنگی در جامعه جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha