پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت : خدای متعال عالم ماده را حاصل ازدواج‌ها قرار داده و همه چیز را جفت آفریده است پس چرا مسؤولان، صاحبان قلم و تریبون به داد جوانان نمی‌رسند سن ازدواج اینقدر بالا رفته و امروز پنج میلیون دختر دم‌بخت داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در شام شهادت امام جواد(ع)، در حرم رضوی به تبیین چند توصیه و سفارش ایشان به شیعیان پرداخت و عنوان کرد: یکی از پندهای ایشان صبر است و فرموده اند «صبر» تکیه‌گاه زندگیتان صبر باشد؛ از سنگر صبر بیرون نیایید، بیرون آتش است و دشمن شما را موشک باران کرده و وسوسه‌ در طمع، حرص، غضب، حسد، کبر، هوس بازی‌ها و انواع بدبختی‌ها شما را تیرباران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اوضاع اقتصاد امروز برخی کاسبان از فروش اجناس خودداری می‌کنند که فردا سود بیشتری به دست آورند، ابراز کرد: بر اثر بدعمل کردن، بدتدبیری، بی‌توجهی به خدا و فاصله از تقوا برنامه اقتصادی مردم را بهم ریختند یک دفعه طلاهای خزانه را به ثروتمندان دادند که بتوانند پایین و بالا ببرند، ارز را به وضعیتی کشاندند که ثبات بازار بهم ریخت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در اواخر دولت سابق هم وضع چنین شد؛ آنها هم همین برنامه را اجرا کردند اما در این حد وضعیت آشفته نشد؛ در چنین شرایطی کاسبی که تصور می‌کند اگر اجناسش را فردا بفروشد از امروز سود بیشتری می‌کند اشتباه می‌کند زیرا نه تنها سود نکرده بلکه آتش جهنم را برای خود خریده و آمریکا و قاتلان جوانان ما یاری کرده است.

احتکار توفیقات الهی را سلب می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مؤمن در برابر حب دنیا صبر می‌کند و احتکار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: فروش آنچه در انبار است به قیمت قبل معامله با خداست و در واقع به خدا قرض داده‌اید، خدا که مالک زمین و آسمان است از آن چیزی که خود به انسان بخشیده می‌گوید با من معامله کن تا بهشت را به تو بدهم.

وی افزود: اعتقاد به اینکه رزق و روزی دست خداست معامله با خدا برکت می‌آورد و آرامش دارد اما در مال حرام آرامش نیست؛ مال حرام نماز اول وقت را از انسان می‌گیرد، فرزند را ناخلف می‌کند، ناسازگاری در منزل می‌آورد.

امام جمعه موقت تهران دومین توصیه امام جواد(ع) را «اعْتَنِقِ الْفَقْرَ؛ فقر را در آغوش بگیر» بیان کرد و گفت: هنگامی که ثروتی به دست آوردی خودت را بی‌نیاز نبین، زیرا که اگر کوچکترین مرضی سراغت بیاید، از درمان آن عاجزی، پس بدان تو هیچ نداری، هرآنچه داری از آن خداست و هر وقت بخواهد از تو می‌گیرد.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران ادامه داد: «ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ»؛ شهوات را به دور انداز و رها کن» توصیه بعدی امام به شیعیان است که با هوس زندگی نکن، شهوت را بر خود حاکم نکن، مرکب شهوت چموش است بر آن سوار نشو، مراقب تمایلاتی حیوانی درون خود و وسوسه‌هایی که از بیرون سراغ تو می‌آید، باش و در برابر آن‌ها تسلیم نشو.

وی با اشاره این سفارش امام جواد(ع) «اِعْلَمْ أَنَّكَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَيْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ كَيْفَ تَكُونُ» متذکر شد: بدان که در برابر دیده‌خدا هستی و متوجه باش همانگونه زندگی کنی که مورد رضایت خداوند باشد و مورد حمایتش قرار گیری.

برخی عناصر شیطان در این 40 سال بیدار بودند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فرارسیدن اول ذی‌الحجه؛ سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: خدای متعال عالم ماده را حاصل ازدواج‌ها قرار داده و همه چیز را جفت آفریده است پس چرا مسؤولان، صاحبان قلم و تریبون به داد جوانان نمی‌رسند سن ازدواج اینقدر بالا رفته و امروز پنج میلیون دختر دم‌بخت داریم.

وی با اشاره به اینکه علت تأخیر ازدواج‌ گناه است، عنوان کرد: ازدواج آیت‌ الهی  و از نشانه‌های خداست، ازدواج و زندگی زن و شوهر مقدس است و آن را به چالش نکشانید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه برخی آدم‌های شیطان در این 40 سال بیدار بودند و مدارسی برای بی‌دین کردن فرزندان ما ساختند، ابراز کرد: متأسفانه فرهنگ‌مان بد است؛ دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها درست عمل نکردند، درس حجاب به دختران و مسؤولیت پذیری در زندگی نیاموختند؛ زن ها عرضه شوهرداری و مردها عرضه زن‌‌داری ندارند، از مسؤولیت فرار می‌کند.

28/313

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha