جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 جامعه المصطفی

حوزه/ کارگاه آشنایی با سامانه اداره نشریات علمی المصطفی، با حضور مدیرعامل شرکت سیناوب، در موسسه آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آقای سلطانی با اشاره به اهمیت معرفی صحیح و استاندارد یک نشریه در پایگاه های اطلاعات علمی بین المللی، خاطرنشان کرد: موارد متعددی در معرفی و ارائه صحیح یک نشریه در سامانه های بین المللی مانند گوگل اسچولار وجود دارد که رعایت آنها می تواند نقش بسزایی در دسترس قرار گرفتن مقالات یک مجله و شناسایی آن به عنوان یک منبع معتبر علمی دارد.

وی رعایت اخلاق نشر را یکی از مسائل مهم برای نشریات علمی در دنیای امروز دانست و ابراز داشت: اگر نشریه ای بخواهد در نمایه های بین المللی قرار گیرد، حتما باید این ضوابط و استانداردها از جمله اطلاعات نویسندگان، داوران و مسئولان نشریه، اعلام زمان پذیرش و داوری مقالات و ... را رسما اعلام نماید.

مدیر عامل سیناوب، با اشاره به اینکه اداره نشریه کار بسیار تخصصی به شمار می آید، اظهار داشت: شفافیت و اطلاع رسانی دقیق یکی از آیتم هایی است که رعایت آن می توانند بسیاری از آسیب های موجود در نشریات علمی را مرتفع نماید.

وی، امکان ارزیابی نشریات را یکی از ویژگی های سامانه مدیریت نشریات علمی المصطفی برشمرد و افزود: به این منظور لازم است مسئولان نشریات مراکز المصطفی در درج دقیق اطلاعات خواسته شده این سامانه کوشا باشند.

آقای سلطانی ادامه داد: تنوع جغرافیایی نویسندگان، داوران و اعضای هیئت تحریریه یکی از امتیازات نشریات علمی معتبر بین المللی به شمار می آید و جامعه المصطفی در این زمینه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که تمامی امکانات مورد نیاز برای اداره یک نشریه در سامانه نشریات المصطفی قرار گرفته، اذعان داشت: به منظور آشنایی بیشتر نویسندگان و دست اندرکاران نشریات، سامانه آموزشی سینا وب و نسخه آزمایشی این سامانه راه اندازی شده تا زمینه آموزش و تمرین استفاده از این سامانه برای عموم مهیا گردد.

مدیرعامل سیناوب در ادامه به معرفی سامانه اداره نشریات المصطفی پرداخت و درباره نقش های مختلف تعریف شده در این سامانه از جمله نویسنده، داور، کارشناس نشریه، سردبیر، دبیرتخصصی، اعضای هیئت تحریریه، ناشر، ویراستار فنی و ادبی، صفحه آرا و مدیر سامانه توضیحاتی ارائه نمود.

آقای سلطانی امکان برگزاری جلسات هیئت تحریریه به صورت آن لاین را یکی از امکانات این سامانه برشمرد و ادامه داد: سامانه جدید سیناوب نیز با امکانات جدید و به روز در دست طراحی است و به زودی تمامی سامانه ها به نسخه جدید ارتقا خواهد یافت. همچنین سامانه ای برای نشریات علمی-ترویجی و اطلاع رسانی و خبرنامه ها طراحی شده که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha