پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) در پردیسان

حوزه/ با حضور حضرت آیت الله العظمی سبحانی مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنی هاشم (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در شهرک پردیسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، بعد از ظهر ۲۲ مرداد ماه با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه شهر پردیسان و شهردار منطقه ۸ پردیسان مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی بنی هاشم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در خیابان زاگرس پردیسان قم برگزار شد.

حوالی 18و 20  دقیقه بود که ماشین های حامل صندلی ومسئولین بخش های مختلف اورژانس، کلانتری و شهرداری برای مراسم کلنگ زنی مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم(ع) به خیابان زاگرس پردیسان واقع در انتهای بلوار سلمان آمده بودند.

خیابان زاگرس در وسط خیابان سبلان و در فرعی سمت راست قرار دارد و از سه طرف به خیابانهای سبلان، بهشت و دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسه دانش راه دارد.

 مردم و روحانیونی که در اطراف این خیابان منزل داشتند، به این خیابان آمده بودند.

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید برای مراسم کلنگ زنی مجتمع  فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم(ع) حضور یافتند و مردمی که از اطراف این خیابان با اتومبیل یا با پای پیاده عبور می کردند، با دیدن این مرجع تقلید ازماشین پیاده  شده و در این مکان حضور پیدا می کردند.

مراسم با حضور انبوه زیادی از مردان و زنان جان و روح تازه ای به خود گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان دراین مراسم افزود: بنای مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم می تواند جلوی بسیار از فرهنگ های اشتباه را بگیرد و باعث گسترش ارزش های اخلاقی و جذب جوانان شود.

وی افزود: مسجد محوری موضوع مهمی است و بنای مسجد می تواند به این مهم کمک کند. این مسجد با حضور خیرین مسجد ساز ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی، معاون فرهنگی مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) نیز گفت: این زمین به متراژ 2هزار متر است و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان به امر ساخت مسجد اختصاص  پیدا کرده است.

وی افزود: قرار است به مدت 6 ماه الی یکسال این مسجد که به نام حضرت قمر بنی هاشم(ع) است، ساخته شود.

محمد خامه یار، رئیس ستاد اقامه نماز استان قم هم در سخنانی گفت: این مسجد در چند طبقه برای امور مختلف فرهنگی و سایر مسائل بنا خواهدشد.

وی افزود: از 2هزار متر زمینی که برای بنای مسجد در نظر گرفته شده، 500 متر به مسجد اختصاص یافته است.

خامه یار اظهار داشت: در تابستان و مرداد ماه شاهد اولین مراسم کلنگ زنی مسجد بودیم و امروز این دومین مسجد است که کلنگ آن در خیابان زاگرس به وسیله حضرت آیت الله سبحانی به زمین زده می شود.

وی عنوان کرد: پردیسان با وجود طراحی دو مسجد درتابستان اما حدود 13 مسجد کم دارد. برای ساخت مساجد دیگر در منطقه پردیسان به زودی شاهد کلنگ زنی آغاز ساخت مساجد دیگری با حضور خیرین خواهیم بود.

رئیس ستاد اقامه نماز قم در همین رابطه اظهار داشت: به زودی اولین مسجد الکترونیکی در پردیسان راه اندازی می شود.

آقای محمدی 45 ساله، بازاری و یکی از اهالی منطقه خیابان زاگرس گفت: درگذشته جوانان زیادی در همین مساجدها تربیت شدند و در مکتب امام راحل(ره) حضور یافتند.

وی افزود: این جوانان توانستند با دست خالی ولی با تکیه بر ایمان و توکل به خدا 8 سال در مقابل دشمنان مقاومت کنند.

 خانم اشرفی، خانه دار از اهالی منطقه زاگرس افزود: خیابان زاگرس مسجدی نداشت و ساخت و بنای این مسجد و مجتمع فرهنگی می تواند روح تازه ای به این منطقه دهد.

ابوالفصل مستقیمی، شهردار منطقه هشت پردیسان افزود: شهرداری تلاش می کند بتواند تا برای ساخت مسجد و مراکز فرهنگی قدم مثبتی بردارد.

وی افزود: مسجد نقش مهم و پررنگی در از بین رفتن فساد دارد و شهرداری برای ارتقاء فرهنگ جامعه، همه تلاش خود را انجام می دهد.

تا کنون 19مسجد در منطقه پردیسان ساخته شده و با حضور جمعیت زیاد نیاز به 15مسجد دیگر است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha