جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 458682
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
بحرین

حوزه/ سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام در تازه‌ترین گزارش خود از اوضاع حقوق بشر بحرین به ۱۰۸ مورد شکنجه و نقض حقوق زندانیان و فعالان حقوق بشر در دو ماه ژوئن و جولای گذشته اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام، در تازه ترین گزارش خود از اوضاع حقوق بشر بحرین به 108 مورد شکنجه و نقض حقوق زندانیان و فعالان حقوق بشر در دو ماه ژوئن و جولای گذشته اشاره کرد.

در این گزارش به شکنجه پیوسته یکی از وجوانان زندانی به نام محمد عیسی الاعضب از منطقه الدراز اشاره شده است.

طبق این گزارش همچنین احمد اسماعیل از روستای نویدرات نیز به خاطر ضربات ماموران زندان دچار شکستگی از ناحیه دست و پا شده است و محمد یوسف نعمة از الدراز و احمد ملا یوسف از روستای ابوقوة نیز به خاطر ضربات ماموران زندان دچار آسیب دیدگی شده اند.

ماموران زندان آل خلیفه همچنین 20 نفر از زندانیان انقلابی از جمله شیخ علی سلمان، شیخ عبدالجلیل المقداد، شیخ محمد حبیب المقداد، محمد حسن جواد برویز، حسن مشیمع، عبدالوهاب حسین، دکتر عبدالجلیل السنکیس را از حق مداوا و درمان و برخورداری از امکانات بهداشتی در زندان محروم ساخته اند در حالی که برخی از این افراد از بیماری شدید رنج می برند و نیاز به مداوای فوری دارند.

سید یوسف المحافظة نائب رئیس سازمان سلام گفت: هیچ روزی بر زندانیان سیاسی انقلابی بحرین نمی گذرد مگر اینکه در آن نیروهای امنیتی زندان مرتکب فجیع ترین موارد ضرب و جرح و نقض حقوق زندانیان می شوند و در این راه از شکنجه و کتک زدن و محروم ساختن زندانیان از ساده ترین حقوق خود ابایی ندارند.

وی افزود: در خلال رصد عملکرد نیروهای امنیتی زندان ها به این تیجه رسیده ایم که دامنه توحش این ماموران به زنان و کودکان زندانی نیز رسیده است.

نائب رئیس سلام ادامه داد: ما همچنان از جامعه بین الملل می خواهیم بر نظام بحرین فشار بیاورد تا دست از نقض پیوسته حقوق زندانیان و شهروندان بردارد و فعالان سیاسی و حقوق بشری را از حقوق خود محروم نسازد و تمام افرادی را که در شکنجه مردم دست داشته اند به دست قانون بسپارد.

در این بیانیه آمده است: بی توجهی نظام به گزارش های سازمان های حقوق بشری در مورد نقض پیوسته حقوق مردم و زندانیان و عدم محاکمه جنایتکاران در بحرین نشان می دهد این جنایت ها و شکنجه ها به صورت برنامه ریزی شده صورت می گیرد و البته مصونیت جنایتکاران از مجازات، باعث خواهد شد در جنایت های خود جسارت و جرأت بیشتری بیابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha