پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران؛ نشست با کادر مدیریت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران مطرح کرد: با توجه به این که تبیین کار آمدی نظام اسلامی موجب تحول اساسی و بنیادی در جهان می گردد، لذا حوزه های علمیه خواهران مسئولیت خطیری نسبت به این امر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست با کادر این مدیریت بیان کرد: با توجه به این که در برهه ای از زمان و موقعیت قرار داریم که زمینه خدمت به دین برای ما فراهم  و حجت ها تمام شده است، لذا وظیفه مهمی در جامعه برعهده ما نهاده شده که مسئولیت خطیری نسبت به آن داریم.

وی افزود: تلاش ها و مجاهدت های علمای سلف شیعه و معاصر همچون حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجب شد تا تابلوی زیبائی از کار آمدی نظام اسلامی در جهان به نمایش گذاشته شود؛ لذا همه به خصوص حوزه های علمیه باید نقش خود را نسبت به استمرا این امر به خوبی ایفاء نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد:  اگر کار آمدی نظام اسلامی در دنیا به خوبی و با تمام زوایایش اثبات و جلوه گر شود، تحول اساسی و بنیادی در جهان ایجاد می گردد که نمونه های زیادی از آن را در تاریخ دیده ایم از جمله نهضت ها و بیداری اسلامی در چند دهه اخیر در سوریه، یمن، بحرین، عراق و غیره رخ داده، جلوه ای از انقلاب اسلامی بوده که با مجاهدتهای افرادی همچون سردار سلیمانی به  سوی این کشورها صادر شده و چنین تحولاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی و امثال ایشان، دست پرورده های حضرت امام و مقام معظم رهبری به عنوان تربیت یافتگان حوزه های علمیه هستند که این نشان از ظرفیت بالای حوزه های علمیه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری یادآور شد: امروز باید توسعه وترویج معارف و ارزشهای دینی و نظام اسلامی سرلوحه تمام برنامه های زندگی ما قرار گیرد، البته نباید کار و فعالیت موجب غفلت از نهاد مقدس خانواده شود، زیرا تربیت افراد جامعه بر دوش خانواده هاست و جامعه هنوز به این حد از بلوغ و قابلیت نرسیده که فرزندان خود را در دامان خود پرورش داده و از آنها انسان های بزرگ بسازد و هنوز با تحقق جامعه اسلامی که مقام معظم رهبری به آن اشاره نموده اند، فرسنگ‌ها فاصله داریم؛ هر چند در برهه ای از زمان در دوران جبهه و جنگ این امکان فراهم شده بود.

وی گفت: در جامعه ای که اوضاع و احوال قدرت طلبی، داغ و رقابت برخی ها تنها برای تصاحب صندلی های ریاست است، نقش اصلی تربیت و پرورش به عهده خانواده هاست؛ لذا والدین باید تلاش کنند تا از فرزندان خود، آدهای بزرگ و موفق ساخته و تحویل جامعه دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: مادران در خانواده نقش اساسی تر و کلیدی دارند، لذا تمام تلاش دشمن این است که کانون خانواده به خصوص این نقش بانوان را در جامعه متزلزل و امر مقدس خانه داری را  تحقیر کند، اگر چه متاسفانه جایگاه زنان به خصوص مادران، خواسته با ناخواسته در انقلاب ما به درستی تبیین نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که حوزه های علمیه خواهران امور بانوان که تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل داده، برعهده دارند، بنابراین ما خدمتگزاران حوزه علمیه خواهران باید جایگاه و وظایف خود را به خوبی شناخته و به آن عمل کنیم؛ همچنین بین مسئولیت خانواده و کار به خوبی مدیریت کرده و در هیچ کدام از آنها کم نگذاریم که هر دو امر خطیر و مهمی در جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: خداوند در برخی از آیات قرآن کریم می فرماید "کسانی که حاضر نیستند دنیای خود را برای دین هزینه کنند، امیدی به ما نداشته و از آیات و نشانه های ما غفلت کرده و جایگاه آنها جهنم است، اگر به آنها نعمتی هم برسد طغیان می کنند."

حجت الاسلام غفاری در پایان خاطر نشان کرد: بدانیم که تمام نعمت ها از سوی خداست و مقام، موقعیت، جوانی و ... موقت بوده و ممکن است با یک حادثه از بین رود، لذا تنها وجه الله ماندگار است. (کل شی هالک الا وجه الله).


انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha