شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که وحدت هویت امت اسلام است و باید نسبت به این موضوع به صورت ویژه نگاه شود، تصریح کرد: حفظ هویت جهان اسلام در گرو انسجام، برادری و وحدت شناخته و معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اولین همایش «تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده» با حضور آیت الله محسن اراکی؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استاندار، علمای اهل سنت و اهل تشیع در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

در این همایش آیت الله محسن اراکی با بیان این که وحدت هویت امت اسلام و باید نسبت به این موضوع به صورت ویژه نگاه شود، تصریح کرد: حفظ هویت جهان اسلام در گرو انسجام، برادری و وحدت شناخته و معرفی می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دور شدن از رحمت الهی معلول تفرقه در جهان اسلام است، تاکید داشت: دنیای امروز؛ دنیای آشفتگی هاست که این خود نشان دهنده دور شدن از رحمت الهی می باشد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ما دو رحمت از سوی خداوند داریم، ادامه داد: خداوند رحمتش را تنها برای مومنین و اهل ایمان نمی فرستد، بلکه رحمت خود را نصیب همگان می کند، البته این رحمت سرمنشا وحدت انسانها و جوامع نمی شود، اما رحمت دوم شامل اهل ایمان و بصیرت و تقوا می شود تنها مومنین از این کرم خداوند متعال بهره مند می شوند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی از رحمت دوم خداوند بهره مند شود به جایگاه بسیار والایی می رسد که این نشان دهنده اهمیت ایمان و اعتقاد با خداوند متعال دارد.

آیت الله اراکی تاکید کرد: البته باید عنوان کرد که رحمتی که در نزد خداوند والا و بزرگ است رحمتی است که در آن تبعیت از خداوند و رسولش وجود داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دین اسلام یک دین با یک مفهوم است و هیچ اختلاف در اصول آن وجود ندارد، لذا همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه زیر یک پرچم دینی قرار دارند.

 وی اظهار کرد: اگر بتوانیم که به رحمت دوم خداوند که همان رحمت ویژه مومنان است برسیم، بی شک دیده بصیرتی ما روشن می شود و به خوبی می توانیم هرگونه توطئه و دسیسه بدخواهان و دشمنان اسلام را درک و دفع نماییم.

آیت الله اراکی، رهبر معظم انقلاب را نمونه بارز این امر عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با بصیرت خاصی که خداوند به ایشان عطا فرموده اند، به خوبی پشت پرده ها و توطئه های دشمنان نظام اسلامی و امت را می بینند و بارها این موضوع را همگان دیده ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha