جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: برنامه‌های فرهنگی باید بومی‌سازی شود و بر اساس فرهنگ‌ها و افکار مردم اجرایی گردد؛ البته این به معنای انجام کارهای جزیره‌ای نیست، بلکه این فعالیت‌های باید به‌صورت هماهنگ و منسجم با برنامه‌های اصلی فرهنگی دنبال شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید دقت داشت مسیری انتخاب شود که در قرآن و روایات معصومین(ع) مشخص شده است.
وی بابیان این‌که خداوند قرآن کریم را برای همه مردم در همه زمان‌ها و مکان‌ها قرار داده است، گفت: مردم دارای سلایق، علایق، فرهنگ، جغرافیا، تاریخ و افکار مختلفی هستند، ولی با این گستردگی و تنوع، قرآن کتابی است که همواره چراغ هدایت همه مردم است.
امام‌جمعه قم بابیان این‌که قرآن در هر زمان و مکانی حرف تازه‌ای برای انسان‌ها دارد، گفت: کارهای فرهنگی هم باید در هر جا و زمانی حرف‌های تازه برای مردم داشته باشند؛ این‌گونه نباشد که عده‌ای بیایند و در یکجایی بنشینند و برای همه انسان‌ها برنامه‌ای واحد تدوین و ابلاغ کنند و دیگران را ملزم به اجرای آن بنمایند.
وی افزود: باید برنامه‌های فرهنگی بومی‌سازی شود و بر اساس فرهنگ‌ها و افکار مردم اجرایی گردد؛ البته این به معنای انجام کارهای فرهنگی به‌صورت جزیره‌ای نیست، بلکه باید به‌صورت زنجیره به همه متصل باشد. فعالیت‌های فرهنگی در میان مردم مختلف، باید به‌صورت هماهنگ و منسجم با برنامه‌های اصلی فرهنگی دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام در نهم تیرماه سال جاری گفت: رهبری در این مراسم، نشانه‌های اقتدار ملت ایران را بیان داشتند؛ کاری که همه مسئولان باید آن را انجام دهند و نگذارند کارهای بزرگ این مردم، کوچک دیده شود.
وی بابیان این‌که سخنان رهبری موجب آرامش انسان‌ها می‌گردد، گفت: تلاش دشمن برای ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان است تا از این طریق نقشه‌های شوم خود را اجرایی نماید، ما باید مراقب این نقشه دشمن باشیم و در منازعات به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد گردد.
تولیت آستان مقدس بابیان این‌که مقاومت راهکار مقابله با دشمن است، گفت: متأسفانه برخی مسئولان به‌جای این‌که بر مسئله مقاومت و اقتدار مردم تأکید کنند، برای مقابله با استکبار، راه انحرافی را نشان می‌دهند و بر چیزی غیر از مقاومت تکیه می‌کنند.
خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمد خواجوی، رئیس مجمع عالی بسیج استان قم گزارشی از برنامه‌های این مجمع برای دانش آموزان و دانشجویان استان قم ارائه داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha