پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران؛ دوره آموزشی فرق و ادیان

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: دوره های آموزشی فرق و ادیان در ۷ گرایش برگزار شد.

خدیجه ساروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، اظهار داشت: شناخت ادیان ، مذاهب و مکاتب فکری، فلسفی و دینی، در جوامع دینی همواره از اهمیت بالائی برخوردار بوده که ریشه این ضرورت در وحدت ادیان توحیدی و جلوگیری از تفرقه افکنی میان فرق مختلف، نهفته است.

وی افزود: تعامل با پیروان مکاتب و ادیان و مذاهب آن گاه مثبت و سازنده خواهد بود که مبتنی بر آشنایی درست با عقاید، مناسک و آداب آنان باشد؛ بنابراین آگاهی از مبانی اعتقادی و باورها و آیین های مختلف، اهمیتِ مضاعف یافته است؛ البته در این میان نباید نقش مخرب و منفی قدرت های استکباری را از یاد برد. آنان در پی تفرقه و جدایی بیشتر میان طوایف اسلامی هستند؛ لذا فرقه شناسی، مقدمه جلوگیری از تفرقه گرایی است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: با توجه به رسالت ذاتي حوزه هاي علميه در گسترش و تعمیق معارف ديني و لزوم پاسخگويي مستدل به شبهات ارائه شده از طرف ادیان و فرقه هاي انحرافي شبه مذهبي و با عنايت به اينكه ادیان وفرق انحرافي توجه ويژه اي به جلسات خانگي و زنانه دارند، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشی فرق و ادیان نمودیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزشی فرق و ادیان تصریح کرد: تربيت مربي توانمند جهت پاسخگويي به سؤالات و شبهات در سطح جوامع علمی و عمومی، تامین مربیان حاذق در رشته های مختلف ادیان و فرق و مذاهب جهت برگزاري كلاس هاي اعتقادي براي طلاب و پاسخگویی به سوالات و شبهات در فضاهای مجازی، بومي‌سازي مربیان در مدارس با توجه به نياز جدّي استان به مربی و مبلغ توانمند از جمله این اهداف است.

ساروی گفت: این دوره ها در هفت گرایش نقد مسیحیت، نقد جنبش های شبه معنوی نوپدید، نقد تصوف و اهل حق، نقد بهائیت، نقد وهابیت، نقد باستان گرایی و نقد مدعی یمانی با حضور 40 طلبه سطح3 که آشنایی اجمالی با فرق های فوق و همچنین حداقل سه سال سابقه تبلیغ داشته اند با همکاری دفتر تبلیغات قم برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهریور ماه سال جاری آزمونی از محتوای دوره ها برگزار می شود و کسانی که در آزمون موفق شدند، در دوره میان مدت شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha