جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 458799
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
حجت الاسلام قابل

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین از تجلیل فعالین تلاشگر و نخبه و همچنین از خادمین و مسئولین هیات امنا در مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد در ۲۹ مرداد در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی قابل، امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های گرامیداشت روز جهانی مسجد که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد ، ضمن گرامیداشت این روز گفت: اجلاسیه روز جهانی مساجد دوشنبه ۲۹ مردادماه در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی قزوین وبا حضورباشکوه ایئمه جمعه وجماعات
مبلغین وطلاب واساتید حوزه های علمیه قزوین در این روزبرگزار می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین به نقش مسجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت وبیان کرد: امروز مساجد نه تنها به عنوان کانون انسان سازی است بلکه در طول انقلاب اسلامی برکات و تاثیرات فراوانی به همراه داشته است .

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس همین مساجد بودند  که محل تصمیم گیرهای مهم و سرنوشت ساز در جبهه ها وهمین طور اعزام رزمندگان دلاور به جبهه های حق علیه باطل بود.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد:نمونه ارزشمند این مساجد در کشور می توان به مسجد جامع خرمشهر بود که امروز نماد مقاومت وایستادگی در برابر دشمنان متجاوز به میهن اسلامی بود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: نگاه انقلاب اسلامی به مسجد همواره نگاهی مهمی است، به طوری که این مکان منحصر به فرد یک پایگاه مهم برای عبادت، اعتلای همزیستی اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی و غیره است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی و مراجع بزرگوار دینی سرچشمه گرفته که محل نشر و رشد این تفکر مساجد بوده و حتی زمانی که هیچ نشانه‌ای از انقلاب اسلامی در ایران نبود مساجد به‌عنوان نهادهای انقلابی و روحانیون به‌عنوان افراد انقلابی مطرح می‌شدند و اولین جاهایی که رژیم طاغوت روی آن‌ها حساسیت داشت و بیشتر تحت نظر و مراقبت خود قرار می‌داد علمای بزرگ، ائمه جماعات و مساجد بود .

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: جلسات مختلف مختل در استان با ائمه جمعه وجماعات درخصوص برگزاری این روز تاریخی داشته ایم که مشابه این مراسم در قزوین ،در کلیه مساجد شهرستان های استان قزوین وروستاها برگزار می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد:در این مراسم از فعالین مساجد از قبیل خادمین ،مسئولین هیات امنا ،موذنین ،و افرادی که در زمینه مساجد برنامه های فاخری داشته اند ودر مساجد استان به مرحله اجرا در آورده اند تجلیل خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha