جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوم انسانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، اسلامی سازی علوم انسانی را لازمه هدایت فکری جامعه به سمت اهداف متعالی دانست.

دکتر نیره قوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در کنار اسلامی سازی البته باید به بومی سازی علوم انسانی نیز توجه ویژه ای داشت و از همه توان و استعداد نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تحقق این اهداف بهره بُرد.

وی افزود: اگر ما به اهداف مدنظر در تحول علوم انسانی بر پایه فرهنگ و آموزه های دینی نائل شویم قطعاً تاثیر و برکات آن را بر مسایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نیز مشاهده خواهیم کرد و اگر کاستی هایی در این خصوص وجود دارد باید ببینیم که ایراد کار کجاست و هر کس چگونه می تواند در رفع این کاستی ها نقش تاریخی خود را ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که علوم انسانی ، مادر دیگر علوم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در زمینه علوم انسانی و تحول کارآمد در این عرصه عقب هستیم و جبران این عقب اُفتادگی در سایه احساس مسئولیت و دغدغه مضاعف اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و سپس کار و تلاش علمی آن ها میسر است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خویش با تاکید بر اهمیت و حساسیت علوم انسانی در تحولات اصلی کشور می فرمایند :علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.

قوی افزود: این همه تاکید سکاندار انقلاب از آن روست که بدون توجه جدی به تحول در علوم انسانی نمی توان به تمدن نوین اسلامی و پیشرفت های چشم گیر در مسیر هدایت جامعه به اهداف مقرر نائل شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha