جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروه جهادی

حوزه/رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: رویکرد بسیج سازندگی در سال جاری نسبت به سنوات گذشته به صورت متمرکز است و بیش از ۱۰۵ گروه جهادی محلات، دانشجویی و اقشار مختلف بسیج به صورت جغرافیا محور، مساله محور و برنامه محور در یک منطقه و در یک بازه زمانی سه الی پنج ساله حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، ذوالفقار عباسی فر، امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: مجموعه بسیج سازندگی 17 اردیبشهت ماه سال 79 پس فعالیت گروه جهادی دانشگاه تهران در روستاهای محروم فرمان تشکیل آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان صادر شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه این سازمان نقش مهمی در توسعه هنجارها و باروهای جامعه را دارد اظهار داشت: بسیج سازندگی ارزش های فرهنگی یک جامعه را شکل می دهد و بخش عمده ای از مخاطبان آن را جوانان تشکیل می دهند و هدف کار این است که در بحث اردوهای جهادی محتوای متناسب با ارزش ها به این جوانان داده شود و نیز محتوا بخشی به این اوقات بر اساس تعالیم دینی و ارزشی است.

وی رسالت اصلی بسیج سازندگی را غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین بستر برای خودسازی و خودباوری این جوانان اردوهای جهادی هستند و موثرترین شیوه در بحث اوقات فراغت اردوها جهادی است که یک کار میدانی می باشد.

عباسی فر با بیان اینکه امروز در هر روستایی پا گذاشته می شود رد پایی از خدمت جهادگران در آن دیده می شود ابراز داشت: رویکرد بسیج سازندگی در سال جاری نسبت به سنوات گذشته به صورت متمرکز است و بیش از 105 گروه جهادی محلات، دانشجویی و اقشار مختلف بسیج به صورت جغرافیا محور، مساله محور و برنامه محور در یک منطقه و در یک بازه زمانی سه الی پنج ساله حضور پیدا می کنند.  

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر رویکرد جدید این سازمان را استفاده از ظرفیت مردم عنوان کرد و با اشاره به اهداف تعیین شده برای بسیج سازندگی گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان، گسترش فرهنگ کار و تلاش، حمایت از بخش های تولیدی و گفتمان سازی از اهداف بسیج سازندگی است.

وی روستاها را سنگر اقتصادی امروز و خاکریزهای اولیه کشور عنوان کرد و تصریح داشت: باید زیرساخت ها را در روستاها تقویت کنیم تا مهاجرت پذیری نیز از روستاها به شهرها کمتر شود.

عباسی فر در ادامه به اهم برنامه های جهاد سازندگی استان اشاره کرد و افزود: در حوزه محرومیت زدایی قراردادی امضا شده که بر اساس آن برای امسال تعداد 65 پروژه کوچک همچون احداث مسجد، مدرسه، آب انبار و خانه عالم به مبلغ 19 میلیارد ریال را در بر می گیرد.

وی از احداث 295 مسکن مددجویی خبر داد و گفت: این تعداد مسکن با اعتبار 88 میلیارد و 55 میلیون ریال در دست ساخت است که از این تعداد  تاکنون ۲۵۹ واحد تحویل و ۳۶ واحد دیگر تا نیمه شهریور ماه سال جاری تحویل می شود، همچنین عملیات احداث ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی دیگر در این استان با ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز و براساس برنامه ریزی انجام شده باید در مدت یک سال به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر از اعزام ۱۸۰تیم پزشکی در سال در روستاهای این استان برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی خبر داد و گفت: علاوه بر آن سالانه یک بیمارستان صحرایی در یکی از مناطق محروم استان دائر می شود.

عباسی فر با اشاره به حمایت از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، گفت: پارسال 40میلیارد و 245 میلیون ریال تسهیلات به ۳۲۶ کارگاه در عرصه مختلف تولید موادغذایی و صنایع تبدیلی پرداخت شده و در سال جاری نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت می شود.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha