پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور با رهبری

حوزه/ نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، گفتند: رهبر معظم انقلاب بر تکریم اساتید حوزه های علمیه تاکید ویژه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حائری، عصر امروز در بازدید نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در طرح تکریم اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه کشور از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، با تأکید بر الگوبرداری طلاب از بزرگان و علمای حوزه علمیه، گفت: امام راحل یکی از بهترین الگوها برای طلاب است.

وی افزود: طلاب می‌توانند با الگو گرفتن از امام خمینی(ره) خودسازی را شروع کرده و جایگاه خود را در شئون مختلف اعتقادی، علمی، سیاسی و اجتماعی ارتقا دهند.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی برای موفقیت در راه طلبگی دوری از گناه است، اضافه کرد: تهجد و خاشع بودن از نشانه‌های انبیا و ائمه اطهار(ع) و اولیای دین است، ازاین‌رو طلاب باید تلاش کنند این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنند.

وی خطاب به طلاب جدیدالورود، گفت: طلاب نو ورود در این سال‌ها به غیر از درس خواندن تقریباً کار دیگری ندارند، به‌ویژه طلاب مجرد که بار زندگی را هم بر دوش ندارند، به همین دلیل باید تمام توان خود را برای تحصیل، تهذیب و خودسازی در شئون مختلف به کار گیرند.

اجرای طرح تکریم اساتید و نخبگان حوزه‌ از۲۰ سال پیش

حجت‌الاسلام والمسلمین صابری نیز در سخنانی اظهار کرد: طرح تکریم اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه 20 سال پیش به دستور رهبر معظم انقلاب و ابتدا از قم آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح شامل تمامی حوزه‌های علمیه از جمله حوزه علمیه خراسان می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه طی 10 سال آینده طرح تکریم اساتید و نخبگان مدارس علمیه سراسر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این استاد حوزه با اشاره به اجرای سالیانه و مستمر این طرح، ادامه داد: در حال حاضر چند هزار نفر از اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه تحت پوشش طرح تکریم اساتید و نخبگان قرار دارند.

وی با اشاره به تأکید و جدیت رهبر معظم انقلاب برای اجرای این طرح، تصریح کرد: رهبری فرموده‌اند که از نزدیک خدمت افراد و شاگردان امام صادق(ع) برسید و از آن‌ها تجلیل کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صابری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: من هر چه دارم از حوزه‌های علمیه دارم و زندگی من از هدایای مردم است، به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه حقوقی از بیت‌المال ندارم.

وی اظهار کرد: توجه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه به‌اندازه‌ای است که نظرات اساتید و نخبگان حوزوی را مطالعه کرده و در صورت لزوم دستور رسیدگی و پیگیری می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صابری اضافه کرد: اساتید و نخبگان حوزه علمیه باید با درک جایگاه و رسالت عظیم خود برای ایفای بیش از پیش نقش برجسته خویش تلاش کنند.

چهار اصل زندگی سعادتمندانه

حجت‌الاسلام اشعری هم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، اظهار کرد: طلاب باید به‌عنوان دانشجویان مکتب جعفری رهنمودهای این امام همام را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

وی افزود: از ششمین اختر آسمان تابناک امامت و ولایت نقل شده است: «قِیلَ لِلصَّادِقِ(ع) عَلَی مَا ذَا بَنَیتَ أَمْرَک فَقَالَ عَلَی أَرْبَعَةِ أَشْیاءَ عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یعْمَلُهُ غَیرِی فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَی فَاسْتَحْییتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یأْکلُهُ غَیرِی فَاطْمَأْنَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ/ از امام صادق پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا کردی؟ گفت: چهار اصل؛ دانستم رزق مرا دیگری نمی‌خورد پس آرام شدم، دانستم که خدا مرا می‌بیند پس حیا کردم، دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی‌دهد پس تلاش کردم و دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم».

این استاد حوزه اضافه کرد: هر کدام از این کارها زمینه‌ساز سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود، ازاین‌رو همه ما باید تلاش کنیم عامل به بندهای چهارگانه این حدیث باشیم.

گفتنی است، نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در طرح تکریم اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته به همراه امام جمعه شیروان از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان بازدید کردند.

تجلیل از اساتید رسمی و اساتید ضمن تحصیل مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، تجلیل از نفرات برتر آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان و فعالان فرهنگی مدرسه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha