پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ برای تهذیب نفس لازم است روش و طریقه توبه را فرا بگیرید و آن را انجام دهید و برای این طریق باید چهار عمل واجب و چهار عمل مستحبی را انجام دهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حق شناس، در نشست اخلاقی «تعامل با خود و تهذیب نفس»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، گفت: برای تهذیب نفس باید از شهوات و هوای نفس دوری کرد و طبق آیات و روایات مقدمه دوری از شهوات، ترس از خداوند است و نتیجه آن وارد شدن به بهشت است.

وی افزود: برای تهذیب نفس لازم است روش و طریقه  توبه را فرا بگیرید و آن را انجام دهید و برای این طریق باید چهار عمل واجب و چهار عمل مستحبی را انجام دهید.

استاد اخلاق حوزه به تبیین این طریق پرداخت و تصریح کرد: «پشیمانی از گناه» و «عزم بر ترک گنا» توسط  قلب صورت می گیرد و ادا کردن «حق الله» و «حق الناس» نیز دو عمل واجب دیگر است که باید انجام دشود، این چهار عمل شرط قبولی توبه است .

حجت الاسلام حق شناس افزود: دو عمل مستحبی که با زبان انجام می شود یکی خواندن «صیغه استغفار» و دیگری خواندن «نماز مغفرت» است و دو عمل دیگر که با بدن صورت می گیرد انجام دادن «غسل توبه» و گرفتن «روزه» است و این اعمال مستحبی از شرایط کمال توبه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha