جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت محتوا بخشی به برنامه های دهه امامت و ولایت تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی هستند تبیین صحیح جایگاه ولایت در جامعه دینی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت، در ساری با تأکید بر این که برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه غدیر، گفت: باید فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش غدیر بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کند.

وی با بیان این که فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل غدیر عامل به وجود آمدن مشکلات بسیاری است، افزود: اگر امروز می بینیم جامعه اسلامی این گونه با بحران های بسیاری در حال مبارزه و مقابله است، به دلیل بی توجهی به فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که این ایام فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ علوی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی اگر از این فرهنگ اصیل و تعالی بخش فاصله بگیرد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان غدیر مسیر صحیح حرکت را به امت اسلامی نشان داده، تصریح کرد: متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، عده ای با بدعهدی به عهد خود با حضرت پایبند نبودند و موجب بروز مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که واقعه مهم غدیر موجب اکمال دین شد، افزود: تا پیش از واقعه غدیر شریعت محمدی کامل نشده بود و پیامبر گرامی اسلام در غدیر با تعیین جانشین خود و ابلاغ پیام الهی، دین را کامل کردند.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که امروز جامعه اسلامی در سایه غدیر و فرهنگ متعالی آن می تواند به پیشرفت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دست پیدا کند، بیان داشت: باید تلاش شود تا این فرهنگ متعالی از غربت احیاء شود و متن جامعه بازگردد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه هنوز هم عده ای در جامعه اسلامی همچنان بر طبل اختلاف می کوبند، خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه تنها راه نفوذ و سلطه دشمنان را بر کشورهای اسلامی باز می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هدف اصلی دشمن ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است و در این راستا از همه توان خود بهره خواهد گرفت، تصریح کرد: امروز فرهنگ غدیر می تواند مبنای وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که تعالی و سعادت امروز امت اسلامی حرکت در مسیر غدیر است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی باید در سایه سار غدیر در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان دین بیاستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت محتوا بخشی به برنامه های دهه امامت و ولایت تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی هستند تبیین صحیح جایگاه ولایت در جامعه دینی امری ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از اعزام مبلغان دینی همزمان با دهه امامت و ولایت به مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه امامت و ولایت، روشنگری و آگاهی بخشی در این خصوص از جمله مهم ترین اهداف مبلغان اعزامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha