سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
۲

حوزه/ امروز در دنیای کنونی که عصر ارتباطات است باید توجه داشت که خدای نکرده با درج و یا نشر مطلبی در فضای مجازی آبروی شخصی ریخته نشود و این مساله مستلزم رعایت تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، امروز در جمع کارکنان اداره بهزیستی استان ایلام اظهار داشت: تقوا تنها ملاک برتری انسان ها در نزد خداوند متعال است. خداوند در قرآن بارها به رعایت تقوا تاکید فراوان داشته و ان راه تنها راه سعادت در دنیا و آخرت معرفی نموده است.

وی خاطر نشان کرد: تقوا یک نیروی درونی نفس انسان است که از ارتکاب گناه و جنایت جلوگیری می کند و این بدان معناست که هرچقدر این نیروی درونی قدرتمند باشد، انسان از گناه و معصیت خداوند بیشتر دوری خواهد کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز کرد: امیرمومنان(ع) در مورد تقوا می فرمانید: تقوا مانند مرکبى راهوار است که کنترل آن در دست صاحبی است که بر آن سوار است و تا دل بهشت او را پیش می برد.

وی ادامه داد: تقوا دارای شاخه های مختلفی است به عنوان مثال شخص باید در تمام ابعاد زندگی خود تقوا داشته باشد مانند تقوای مالی، تقوای نفس، تقوای شکم تقوای جنسی.

این مدرس حوزه با بیان آثار نورانی تقوا در زندگی افراد گفت: رعایت تقوا آثار بسیار مهمی را داراست که میتوان به انسان سازی، مسؤولیت پذیری، آزادگی و رستگاری اشاره کرد.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: امروز در دنیای کنونی که عصر ارتباطات است باید توجه داشت که خدای نکرده با درج و یا نشر مطلبی در فضای مجازی آبروی شخصی ریخته نشود و این مساله مستلزم رعایت تقوا است.

وی در پایان گفت: انسان با تقوا حرف بی ربط و بی سند مطرح نمی کند و شهادت ناحق نمی‌دهد؛ آدم با تقوا به كسی سوء ظن ندارد. انسان با تقوا در سخت ترین شرایط ، حرف حق را رها نمی کند ، به اسم دروغ مصلحت آمیز هر چیزی را نمی‌گوید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha