جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا

حوزه/ عضو فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به سرعت و به دور از اطاله دادرسی با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، قاطعانه برخورد کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در حال حاضر یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری و آحاد ملت ایران از قوه قضاییه این است که بر اساس قانون و عدالت با مفسدان و اختلالگران اقتصادی برخورد کرده و در این باره سرعت عمل لازم را داشته باشد.

وی افزود: البته انصافاً در هفته های اخیر در این راستا کارهای خوبی شروع شده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد چرا که سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی در شناسایی و محاکمه و مجازات مفسدان باعث افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم اصلاح نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: مجلس البته در این خصوص طرح و برنامه جدی دارد و امیدواریم که این مهم به خوبی پیش برود و خروجی آن باعث گره گشایی از مشکلات کشور و انجام خدمت رسانی بهتر به مردم شود.

وی با بیان این که یکی از مشکلات جدی کشور در حال حاضر حجم بالای نقدینگی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که مسئولان اعلام کرده اند ما در حال حاضر چیزی بالغ بر هزار و پانصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم داریم که اگر این حجم نقدینگی به سمت تولید و صنعت داخل سوق داده شود، قطعاً تحولات بسیاری در عرصه اقتصاد مملکت رقم خواهد خورد.

وی در خاتمه با تاکید بر این که همچنان اقتصاد مقاومتی اصلی ترین راهکار برای خروج از مشکلات فعلی اقتصادی است، گفت: اگر دولتمردان ما به جای نگاه به بیرون از مرزها به ظرفیت ها و توانمندی های داخل توجه داشته و برای حل موانع فراروی رونق اقتصاد ملی تلاش کنند بی شک بسیاری از مشکلات امروز از جمله رکود و گرانی و بیکاری مرتفع خواهد شد البته به شرط آن که قبل از آن مسئولان باور و اعتقاد به این مساله داشته باشند که ریشه بسیاری از مشکلات در داخل و ناشی از سوء مدیریت هاست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha