سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخستین اجلاس سالانه بین المللی «فین تک» اسلامی در کوالالامپور برگزار می شود

حوزه/ نخستین اجلاس سالانه بین المللی «فین تک» اسلامی، ۱۸- تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از salaamgateway، نخستین اجلاس سالانه بین المللی «فین تک» اسلامی، 18- تا 19 سپتامبر امسال در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می شود.

شرکت اقتصادی الامنگوس در نیجریه با همکاری بانک مشارکتی البرکت ترکیه، برگزاری این نشست را به عهده دارند که هدف آن گردهم آوردن کارآفرینان و تجار شرکت کننده در روند اقتصاد اسلامی اعلام شده است.

عبد مانسی از بنیانگذاران شرکت الامنگوس درباره ایده برگزاری این اجلاس دو روزه گفت: در یک نشست «فین تک» اسلامی که سال گذشته برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که فین تک اسلامی یک صنعت رو به رشد است که ظرفیت های گسترده ای برای به اشتراک گذاشتن در اقتصاد دیجیتال اسلامی دارد اما هنوز سکوی مناسبی به توسعه و تبلیغ آن اختصاص داده نشده است.

وی افزود: امیدواریم این اجلاس به پیشتاز مشارکتی برای اکوسیستم فین تک اسلامی تبدیل شود.

به گفته برگزارکنندگان، اجلاس فین تک اسلامی 2018، به صنعت مالی در اقتصاد اسلامی جهانی کمک می کند تا از تقاطع های پیچیده جهانی شروع به حرکت کرده، بازار جهانی را با امکان برقراری ارتباط با سهامداران اصلی تجهیز کند و تبدیل به یک سکوی شبکه جهانی برای شرکت های متمرکز بر اقتصاد اسلامی برای یادگیری، ارتباطات، همکاری و رشد گردد.

در این همایش بیش از 500 هیات اقتصادی، 17 رسانه بین المللی و داخلی و حامیان موسسات اقتصاد اسلامی و سازمان های مختلفی از مالزی، اندونزی، ترکیه، عمان، لبنان، انگلستان و غیره حضور خواهند داشت.

 

فین‌تک

فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک، صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربردهای فناوری تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر سازند. شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی عموما استارت‌آپ‌هایی هستند که تلاش می‌کنند خودشان را در سیستم‌های مالی جا بیندازند و شرکت‌های سنتی را به چالش بکشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha