جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری مصاحبه طلاب لرستانی متقاضی تلبس در هفته جاری خبر داد .

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه در مصاحبهتلبس 45 طلبه از مدارس علمیه استان لرستان که شرایط لازم را دارند و ماه های گذشته در کارگاه های تلبس حضور داشته اند، شرکت خواهند کرد، گفت: این مصاحبه در دو گروه زیر نظر کارشناسان و اساتید حوزه برای محک تهذیبی و علمی طلاب در آستانه تلبس برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در این مصاحبه از شرکت کنندگان اطلاعات عمومی، قرائت قرآن، تسلط به احکام و مسائل شرعی و ... آزمون شفاهی گرفته خواهد شد، افزود: افراد شرکت کننده در صورت موفقیت در این مصاحبه، برای تلبس به حوزه معرفی خواهند شد .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب برای تبلیغ باید به اصول علمی تبلیغ آشنا باشند، افزود: مبلغان برای تبلیغ اثرگذار،خالصانه و کارآمد باید به اخلاق  و علم روز مجهز باشند و با تسلط کامل به سؤالات و شبهات مخاطبان پاسخ دهند.

حجت الاسلام پیرمحمدی  با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان همواره باید آداب تبلیغ را رعایت نمایند، افزود: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخاری بزرگ است که طلاب  باید همواره این افتخار را قدر بدانند و با تمام توان برای تبلیغ، تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ دینی در جامعه همت خود را بکار گیرند .

وی در پایان داشتن انگیزه، توان علمی و سعه صدر را از رموز موفقیت در تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغان برای تبلیغ باید این سه اصل  را در نظر داشته باشند تا شاهد اثرگذاری تبلیغ در محافل مختلف باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha