جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن جمشیدی

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه ما مأمور به ادای وظیفه و تکلیف هستیم؛ نه مأمور به نتیجه گفت: برخی از افراد در جامعه با دهن‌بینی تغییر تکلیف می کنند .

حجت‌الاسلام حسن جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: از امام باقر (ع) نقل‌شده است که در وصیتشان به جابربن‌یزیدجُعفی فرمودند «ای جابر! بدان که تو ولی (دوستِ) ما نخواهی بود، مگر این‌که اگر اهالی شَهرت علیه تو هم‌داستان شوند و بگویند تو مرد بدی هستی، این (حرفشان) تو را اندوهگین نسازد و اگر گفتند تو مرد خوبی هستی، این (حرفشان) تو را شادمان نگرداند».

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما مأمور به وظیفه‌ایم و باید کارمان را انجام دهیم، حتی اینکه اگر همه مردم بگویند مرگ بر فلانی یا درود بر فلانی؛ نباید در وجود و هدف ما تأثیری داشته باشد، تصریح کرد: ما باید یقین داشته باشیم حرفمان و راهمان درست است و خداوند متعال در آیه ۵۴ سوره مائده می‌فرماید که «از ملامت هیچ ملامت گری نمی‌ترسند» و انسانی که راه و هدفش درست باشد از هیچ حرف و سخنی متأثر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مثلاً شما می‌خواهید در یک اجتماعی صحبت کنید، می‌دانید اگر فلان حرف را بزنید عده‌ای از مردم ناراحت می‌شوند، اما باید گفته شود و چه‌بسا عده‌ای از مردم ناراحت بشوند و زمانی مردم از یک‌حرفی خوشحال می‌شوند، وظیفه‌مان بوده که بگوییم.

حجت‌الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: به شهید بهشتی بسیار توهین می‌کردند و ایشان به شهری رفته بودند، جلو ایشان الاغی را کشته بودند و مرگ بر بهشتی هم بسیار می‌گفتند؛ شهید بهشتی روزی نزد امام خمینی (ره) برای گلایه از این امر آمدند و امام (ره) فرمودند از بیرون که آمدید مردم چه شعاری می‌دادند؟ ایشان عرض کرد «همه می‌گفتند درود بر خمینی (ره)» و حضرت امام (ره) فرمودند که «به خدا قسم اگر همه مردم با هم بگویند خلاف این امر شعار دهند به‌اندازه سرسوزنی برایم فرقی نمی‌کند». انسان باید به این حد برسد که وظیفه‌اش را انجام بدهد.

وی بیان کرد: در عروسی برادرتان موسیقی می‌گذارند، شما بلند می‌شوید؛ همه هم ناراحت می‌شوند، خوب ناراحت بشوند شما باید بلند شوید و انسان باید به این حد برسد که حرف مردم در او اثر نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha