پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضاء ستاد بازسازی غدیر، بر بازسازی این واقعه همانند عاشورا تأکید کردند و گفتند: اگر عاشورای حسینی ماندگار شد به دلیل اهمیت و بازسازی عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضاء ستاد بازسازی غدیر، بر بازسازی این واقعه همانند عاشورا تأکید کردند و گفتند: اگر عاشورای حسینی ماندگار شد به دلیل اهمیت و بازسازی عاشورا بود.

این مرجع تقلید افزودند: جریان غدیر به اندازه ای اهمیت دارد که خداوند متعال فرموده است: «برای تربیت انسان ها ولی و رهبری قرار دادیم» و مسئله را به مردم واگذار نکردند.

معظم له بیان داشتند: همان طور که خداوند متعال پیامبر(ص) را برای مردم معین کرده، امام را نیز خودش تعیین کرده است.

 ایشان افزودند: ما شیعیان معتقدیم که لازم است مدیر و رهبر جامعه از طرف خدا معین شود و این گونه هم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: غدیر  میخواهد بگوید «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ وقتی پیامبر(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ معرفی کردند، فرمودند: «دین شما با پذیرش ولایت کامل می شود».    

 معظم له بیان داشتند: بنابراین باید کاری کرد بازسازی غدیر در متن جامعه آمده و فرهنگ سازی شود تا شاهد برکات بیشتر آن باشیم.

 ایشان افزودند: در واقعه غدیر باید توجه به سیره حضرت علی(ع) کرد که ایشان چه خواسته ای داشتند؛ اما می بینیم جامعه توجهی به سخنان ایشان و نهج البلاغه ندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: یکی از مسائلی که حضرت تأکید داشتند، رسیدگی به فقرا بود؛ امروز مسئولین ما چه مقدار به این موضوع توجه دارند؟؛ لازم است همه زندگی شان را هم تراز با فقرا قراردهند تا مردم احساس کاستی و فقر نکنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم رکن و ستون انقلاب هستند، ابراز داشتند: مردم بودند که برای انقلاب شهید دادند و به همین دلیل نیاز است به مشکلات مردم توجه شود؛ مسئولین شیعه حضرت علی(ع) کسانی هستند که طعم فقر را بچشند و با فقرا همشین شوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha