جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودتای ۲۸ مرداد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکایی ها بود، گفت: این واقعه باید درس عبرتی برای آن دسته از کسانی باشد که همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا می کوبند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشستی بصیرتی که با حضور جمعی از طلاب و فعالان تبلیغی در قائمشهر برگزار شد با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا سند روشن دیگری بر دخالت های آمریکایی ها در امور داخلی ایران است.

وی با بیان این که کودتای 28 مرداد درس عبرتی برای همه کسانی است که دل به مذاکره با آمریکایی ها بسته اند، افزود: آمریکایی ها در دهه های گذشته هر عملی انجام دادند تا بر ملت بزرگ ایران سلطه پیدا کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این کشور مستکبر در دهه های اخیر هر چه در توان داشته برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا به حق دشمن واقعی و درجه یک ملت ایران است، تصریح کرد: دشمنی این کشور سلطه گر با ملت ایران سابقه دیرینه دارد و هیچ گاه نیز پایانی نخواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها همواره به دنبال غارت و چپاول سرمایه ملت ها بودند، تصریح کرد: در رژیم سابق، آمریکایی ها بر همه امور کشور مسلط بودند و اموال و دارایی های ملت ایران را به دلیل بی کفایتی و وابستگی سران رژیم به تاراج می بردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران بی اعتمادی به آمریکایی ها را از حادثه تلخ 28 مرداد آموخته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ گاه فریب حرف های دروغین مقامات آمریکایی را نخواهند خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران مربوط به امروز و دیروز نیست و سابقه دیرینه دارد، تصریح کرد: در سال های اخیر نیز نمونه ای فریبکاری آمریکایی ها در جریان برجام به دنیا ثابت شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مهم ترین هدف آمریکایی ها نفوذ و سلطه بر ملت ایران است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه توان خود را به کار گرفته اند تا بر ملت بزرگ ایران مسلطه شوند.

حجت الاسلام صادقی همچنین با بیان این که آمریکا نماد ظلم، فریبکاری، جنایت و دشمنی با ملت ها است، تصریح کرد: امروز بسیاری از جنایت های جهان ناشی از سیاست های استکباری آمریکایی ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا در حالی خود را مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می کند که دستانش به خون میلیون ها انسان بی گناه آغشته است، خاطرنشان کرد: ملت های جهان هیچ گاه جنایت هایی که در نتیجه سیاست هاس استکباری آمریکا در اقصی نقاط جهان به وجود آمده را فراموش نکرده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش پررنگ آمریکایی ها در کودتای ننگین 28 مرداد به خوبی ملت ایران ثابت شده است، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز، ملت بزرگ ایران هر روز با توطئه و دشمنی آمریکایی ها علیه خود مواجه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکایی ها بود، خاطرنشان کرد: این واقعه باید درس عبرتی برای آن دسته از کسانی باشد که همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا می کوبند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه به آمریکایی ها اعتماد نداشته و نخواهند داشت، تصریح کرد: آمریکایی ها خود را حامی دموکراسی و حقوق بشر می دانند اما در عمل بزرگترین جنایت های قرن را در کشورهای مختلف مرتکب شده اند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی های خود نسبت به فریبکاری و جنایت های آمریکا هشدار داده بودند، افزود: متأسفانه برخی در کشورمان فریب لبخندهای فریبنده آمریکایی را می خورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در جریان برجام رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کردند آمریکایی ها مورد اطمینان نیستند، بیان داشت: امروز مسؤولان ما نیز به این نتیجه رسیده اند که نمی توان به هیچ عنوان به آمریکایی ها اعتماد کرد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha