پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون لبنان گفت: چالش های بزرگی که مسلمانان در برهه کنونی با آن مواجه هستند، نیازمند علمای آگاهی است که بتوانند با عصر حاضر همراه کرده و با علم، گفتگو و اندیشه باز با آن چالش ها مقابله کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون لبنان که در مکه مکرمه حضور دارد در رأس هیئتی با تعدادی از بعثه های مراجع تقلید و علما دیدار کرد که از جمله آن ها آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق بود.

شیخ عباس الناصری مسئول بعثه آیت الله یعقوبی از سید فضل الله استقبال کرد و دو طرف در خصوص امور حج و اوضاع اسلامی بحث و گفتگو کردند.

شیخ ناصری اشاره کرد: مرحوم آیت الله سید محمد حسین فضل الله صاحب مکتب اعتدال و آگاهی بود که اندیشه و راه وی را ترویج می کرد.

نیازمند علمای آگاه برای مقابله با چالش های جهان اسلام هستیم

سید فضل الله نیز تاکید کرد: چالش های بزرگی که مسلمانان در برهه کنونی با آن مواجه هستند، نیازمند علمای آگاهی است که بتوانند با عصر حاضر همراه کرده و با علم، گفتگو و اندیشه باز با آن چالش ها مقابله کنند.

وی ادامه داد: اسلام باید به شکل نورانی و پاک معرفی شود و در این راه از تمامی خدشه هایی که افراط گرایان بر اسلام وارد کردند یا روحانیون دینی که توانایی فکری و علمی در معرفی حقیقت اسلام به جهان ندارند، دوری کرد.

این روحانی شیعه با اشاره به حجم چالش های فرهنگی، گفت: انتظار می رود علما و شخصیت های علمی که دارای اندیشه باز و توانا در مقابله با چالش هستند، وارد عمل شوند.

حجت الاسلام فضل الله از مراجع دینی و متفکران اسلامی که از آگاهی برخوردارند، خواست که دیدگاه واضحی به عرصه دینی، فکری و سیاسی جهان بدهند و برنامه ها و راه های رسیدن به اهداف معنوی و انسانی اسلام را معین کنند.

مفاهیم اسلامی درمان مشکلات و رنج های جوانان است

وی توجه به جوانان، به ویژه کسانی که در سایه چهره انحرافی اسلام زندگی می کنند را خواستار شد و گفت: باید مفاهیم این دین که بسیاری از مشکلات و رنج های جوانان را درمان می بخشد و در های امید را به روی آنان باز می کند، به صورت درست و حقیقی معرفی شود.

سید فضل الله همچنین با بعثه آیت الله سید محمود هاشمی دیدار و از وضعیت سلامت وی مطلع شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha