پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین واعظی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واعظی، گفت: اگر دستگاه‌های حکومتی قصد کمک به جریان غدیر را دارند، پیشنهاد می‌کنم به‌صورت مستقیم تصدی‌گری نکرده و امکانات را در اختیار بخش‌های مردمی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست هم اندیشی یاوران غدیر که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه توحید و ولایت ائمه معصومین(ع) اساس دین است، اظهارداشت: مسأله غدیر و تعظیم آن به‌عنوان عید الله اکبر دروازه تثبیت ولایت در کشور و تحکیم ارتباط معنوی مردم با حضرت حجت بن الحسن(ع) است.

وی با بیان اینکه برکت و اثر بخشی فعالیت‌های ما در گرو تحکیم ولایت امام زمان(عج) است، گفت: پایه تقویت ارتباط روحی و معنوی نسل جوان با حضرت حجت بن الحسن(ع)، غدیر است تا ما از این طریق بتوانیم به مسأله تربیت شئون و آگاهی دینی نسل جوان با امامت و ولایت کار کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، کیان ایمان و تقوا در کشور را حاصل تداومی تاریخی دانست و بیان کرد: در تداوم تاریخی، افرادی که ایفای نقش کرده و میراث علمی و ایمانی و تقوایی را به دیگر نسل‌ها منتقل کردند در خط مقدم نورانی ایمان و ولایت سهیم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، با بیان اینکه تعظیم شعائر الهی اقتضا می‌کند نهادهای رسمی و حکومتی، ایفای نقش کنند، گفت: اگر دستگاه‌های حکومتی قصد کمک به جریان غدیر را دارند، پیشنهاد می‌کنم به‌صورت مستقیم تصدی‌گری نکرده و امکانات را در اختیار بخش‌های مردمی قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تصدی‌گری تعظیم شعائر الهی باید توسط مردم صورت گیرد، اظهارکرد: در مراسمات و مناسبت‌های بزرگ پیش از برگزاری، جزوات و یا مسابقات کتاب‌خوانی ترتیب داده شود تا نسل جوان بیشتر با واقعه غدیر ارتباط گیرد و از این طریق شور را با شعور تلفیق دهیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha