سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همه مردم و مسؤولان را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور مسؤول دانست و گفت: دولت در اجرای صحیح قوانین و مقررات، قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالاگران نظم بازار، مجلس در قانون ‌گذاری صحیح و همکاری مردم لازمه خروج از وضعیت کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی یکشنبه شب در دیدار جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب تولید کنندگان، اظهار داشت: دلالان بازار سکه و ارز، واسطه‌ گری، خلاءهای قانونی و عدم مقابله جدی با مفسدان اقتصادی از جمله عوامل بروز چنین وضعیتی است.

وی همه مردم و مسؤولان را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور مسؤول دانست و خاطرنشان کرد: دولت در اجرای صحیح قوانین و مقررات، قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالاگران نظم بازار، مجلس در قانون ‌گذاری صحیح و به‌ روز و در نهایت همکاری مردم، لازمه خروج از وضعیت کنونی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز نیازمند گسترش صنایع کوچک و متوسط در جهت توسعه صادرات غیرنفتی هستیم، ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی با وجود کمبود مواد اولیه و کمبود ارز و سرمایه در گردش، با جدیت تمام در حال فعالیت هستند و به هیچ وجه قصد عقب ‌نشینی از خط اول جنگ اقتصادی را ندارند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی نقطه ضعف در برابر دشمنان است، گفت: رهایی از اقتصاد تک محصولی نیازمند حمایت جدی مردم و مسؤولان از کالای ایرانی است، اگر هر ایرانی خود را ملزم به استفاده از کالای وطنی کند، تولیدکنندگان داخلی مشکلی نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی همچنین حمایت از تولید ملی و تاکید بر درآمدهای غیرنفتی را اصول اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: هر یک از مناطق کشور در تولید و صادرات نقش ‌آفرین است و دولت باید ظرفیت ‌های محلی و منطقه‌ای صنایع را مورد توجه قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به نقش بالای صنایع و کارگاه های کوچک در ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: اگر به دنبال رفع معضل بیکاری در کشور هستیم، باید به کارآفرینان بها داده شود و جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی برای بهره‌ مندی از فرصت های جدید دارای اهمیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha