پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد محمدباقر تحریری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) بعد از شب قدر، بهترین فرصت برای آمرزیده شدن انسان از گناهان و کسب توفیق توبه، روز عرفه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر تحریری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مردم به خصوص نسل جوان از این فرصت کم نظیر برای ارتباط برقرار کردن با خدای متعال و استغفار از حضرت ربوبیت استفاده کنند تا ان شاءالله با بخشش گناهان و معاصی، زمینه سعادت و عاقبت به خیری شان فراهم گردد.

وی افزود: حقیقتاً روز عرفه و دعای سیدالشهدا(ع) در عصر این روز یکی از بهترین بهانه ها برای ارتباط گیری عاشقانه با پروردگار عالم و البته اُمید بستن به رحمت لایزال الهی است که نباید از این فرصت به راحتی غافل شد.

استاد اخلاق حوزه همچنین گفت: در واقع عرفه روزي است كه خدای متعال بندگانش را به عبادت و طاعت در آن دعوت کرده و باب استغفار و بخشش و توبه را برایشان مهیا ساخته تا کسانی که نتوانسته اند در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب قدر توفیق توبه پیدا کنند در چنین روزی موفق به انجام این مهم گردند و از این رو بعد از شب قدر، بهترین فرصت برای آمریده شدن از گناهان همین روز عرفه است.

وی خاطرنشان کرد: بنابر روایات معتبر در شب و روز عرفه ، پروردگار عالم، رحمت بی منتهای خویش را بر بندگانش فرو می فرستد و چه زیبا و پرمعناست که این روز با روضه امام حسین(ع) و سفیر مظلومشان حضرت مسلم بن عقیل (ع) گره خورده و به واسطه نام و یاد سیدالشهدا(ع) و یارانش بهتر می توان درِ خانه خدایی گدایی کرد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha