پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سيدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: یکی از نقش های مساجد در جوامع مسلمین باید نقش وحدت آفرینی بین برادران دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مسجد اظهار داشت: در دین اسلام مسجد اولین و مهمترین پایگاه اهل ایمان محسوب می شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: مسجد در زمان پیامبر اکرم (ص) نقش بسیار کاربردی داشت و به مانند مجلس و پارلمانی به حل و فصل مشکلات جامعه اسلامی می پرداخت.

وی با اشاره به اینکه برخی از عوامل و شرایط زمانی باعث کم رنگ شدن نقش کاربردی مساجد در کشور و استان شده اند، افزود: برخی از عوامل عصر جدید و برخی از دغدغه های موجود باعث شده است که مساجد نقش اصلی خود فراموش کنند، لذا باید در این زمینه ائمه جماعات وارد میدان شوند.

این استاد حوزوی ادامه داد: مساجد نباید تنها محل اقامه نماز، عزاداری ها و ... باشند، بلکه مسجد باید همانند دوران صدر اسلام پایگاه اجتماع مسلمین و مومنان باشد و بتوانند مشکلات و مسایل جامعه اسلامی را در آنجا حل نمایند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار تاکید کرد: یکی دیگر از نقش های مساجد در جوامع مسلمین باید نقش وحدت آفرینی بین برادران دینی باشد. مساجد باید نقش وحدت آفرینی در جامعه اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: با این حال باید سعی داشته باشیم برنامه های فرهنگی و مذهبی را به صورتی اجرا و سازمان دهی کنیم که بتوانیم جوانان و نوجوانان را به مساجد سوق دهیم و این کار میسر نمی شود مگر با همراهی روحانیون، نبلغان دینی و...

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار اظهار داشت: از مبلغان دینی انتظار می رود که در امور تبلیغی خود بر روی نقش واقعی مساجد تاکید داشته باشند و ضمنا باید از مساجد به عنوان پایگاه جریان های سیاسی جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha