جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قابل

حوزه/ مقام معظم رهبری فرمودند «راه جذب جوانان نفوذ در دل های آنها است، قلب جوان محشر و قیامتی است و از این قلب آماده بنده مخلص ساخته می شود و این کار از عهده مساجد برمی آید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی قابل، در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری این است که مدیریت فرهنگی مساجد بر عهده امام جماعت مسجد است، بنابراین روحانیون باید وقت بگذارند، زیرا این کار، انسان سازی است و بر اساس فرمایش رهبری معظم، امام جماعت باید قبل از وقت نماز در مسجد حضور یابد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: مساجد از گذشته تا به حال، محلی برای عبادت خداوند متعال، حل مشکلات مردم و مکانی برای تجمع مسلمانان و مقابله با توطئه های دشمنان بوده اند.

وی تصریح کرد: مساجد نماد وحدت و اتحاد جامعه اسلامی است و دشمنان سعی دارند با ضربه زدن به مسجد و کمرنگ کردن نقش آن در وحدت و تلاش برای کم شدن مردم، بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: خدمت به مساجد ذخیره قیامت برای انسان است، چرا که  در خدمت مسجد بودن و کمک به حضور پررنگ مردم در مساجد سبب سعادت دنیوی و اخروی می شود.

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره مهم‌ترین تصمیمات امت اسلامی را در مسجد اتخاذ می‌کردند که این نشان‌دهنده اهمیت جایگاه آن در دین اسلام است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اغلب برنامه‌ها و تجمعات مهم در داخل مساجد انجام می‌شد و می‌توان گفت انقلاب ما از مسجد شروع‌شده است.

امام جمعه موقت قزوین بر لزوم جذب جوانان به مسجد تاکید کرد و خطاب به دست اندرکاران مساجد، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «راه جذب جوانان نفوذ در دل های آنها است، قلب جوان محشر و قیامتی است و از این قلب آماده بنده مخلص ساخته می شود و این کار از عهده مساجد برمی آید

برپایه این گزارش، همچنین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد از ۷۰ نفر از فعالین فرهنگی در مساجد استان قزوین تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha