سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 459306
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
عید قربان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان گفت: عید قربان اوج نمایش عبودیت انسان در برابر پروردگار جهانیان است .

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با تبریک عید سعید قربان، بیان داشت: این عید از اعیاد بزرگ مسلمین است، چرا که در این روز اوج بندگی انسان در برابر پروردگار به نمایش گذاشته شده است .

 وی با اشاره به اینکه عید قربان فرصتی مغتنم برای ذبح رذائل اخلاقی و هواهای نفسانی است، افزود: عید قربان برای بندگان برکات فراوانی  دارد که برای بهره برداری از این برکات باید برای کسب معنویت درونی و فضائل اخلاقی تلاش نماییم .

استاد حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه عید قربان عید رحمت و برکت برای امت رسول الله (ص) است، اظهار کرد: قربان نشانه ارج نهادن اسلام به مهربانی و دور گذاشتن منیّت های انسانی است .

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با بیان اینکه قربانی کردن در روز عید قربان موجب نزول رحمت الهی خواهد شد، خاطر نشان کرد: شایسته است در این روز با دستگیری از نیازمندان رضایت پروردگار را جلب نماییم .

وی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان باید فلسفه عید قربان را برای مخاطبان تشریح نمایند، گفت: مهمترین درس قربان بندگی پروردگار است که باید مبلغان و فعالان دینی این درس را در منابر خود برای مردم مومن و خداجو تبیین نمایند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha