پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برای نخستین بار «سوپر عید قربان» در استادیوم بزرگی در مینه سوتا برگزار می شود

حوزه/ به گفته مدیر اجرایی جامعه مسلمانان آمریکا در شهر مینیاپولیس در مینه سوتا، برای نخستین بار قرار است امسال، مراسم «سوپر عید قربان» با حضور بیش از ۲۰ هزار مسلمان و غیرمسلمان در استادیوم بانک ایالات متحده برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mprnews، مدیر اجرایی جامعه مسلمانان آمریکایی در ایالت مینه سوتای آمریکا در کنفرانسی خبری از برپایی نخستین جشن «سوپر عید قربان» به مناسبت بزرگداشت عید سعید قربان خبر داد.

به گفته اسد زمان امام جماعت مسلمانان در شهر مینیاپولیس، برای نخستین بار امسال قرار است جشن بزرگی با حضور هزاران تن از مسلمانان در استادیوم بانک ایالات متحده در شهر مینیاپولیس برگزار شود که آن را «سوپر عید قربان» نام گذاری کرده اند.

به گفته برگزارکنندگان انتظار می رود بیش از 20 هزار نفر در این مراسم حضور پیدا کنند و گروه های مساجد که معمولا به صورت جداگانه برنامه هایی به مناسبت این عید دارند امسال همگی با هم در یک جا برای برپایی یک جشنواره بزرگ جمع شده اند و از پیروان تمامی ادیان و پیشینه های مذهبی برای شرکت در این مراسم دعوت  به عمل آورده اند.

اسد زمان در ادامه سخنانش درباره این جشن بزرگ با بیان این که جامعه اسلامی مینه سوتا برای برگزاری «عید سعید قربان» بی نهایت هیجان زده هستند گفت: آنچه تفاوت یک جشن عید معمولی و عید بزرگ می باشد این است که امسال با همدیگر این مراسم را برگزار می کنیم. و این مسئله ارتباط مستقیمی دارد با رشد قابل توجه جامعه اسلامی ما و اینکه امسال برای نخستین بار استادیوم بانک ایالات متحده  برای این کار دراختیار ما قرار داده شده است.

در این میان احمد انشور مدیر اجرایی مرکز اسلامی مسجد الاحسان در سنت پائول در خصوص آیین قربانی و ذبح کردن حیوانات گوشزد کرد: مراسم قربانی کردن در استادیوم برگزار نخواهد شد و هیچ کس قرار نیست هیچ گوسفندی را در زمین استادیوم قربانی کند و ما صد در صد این مسئله را تضمین می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha