جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد شیخ صفی الدین

حوزه/ در نمایشگاه عکاسی «مساجد جهان» که با شرکت ۲ عکاس از ۱۵ کشور مختلف در شهر دبی برگزار شد، عکس گرفته شده توسط عکاس ایرانی از مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی، برنده نخست مسابقه عکاسی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از financialtribune، در نمایشگاه عکاسی «مساجد جهان» که به تازگی با شرکت 32 عکاس از 15 کشور مختلف جهان در دبی برگزار شده، یکی از عکس های گرفته شده از مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل، شمالی ترین شهر ایران جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

در این نمایشگاه که 19 آگوست مصادف با اعمال سالانه حج و روز بین المللی «عکاس» برگزار می شد و تا 24 آگوست ادامه خواهد داشت، تصاویری از زیباترین مساجد جهان براساس معماری اسلامی و زیبایی معنوی این اماکن دینی مسلمانان به نمایش گذشته است.

در ادامه تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در یک مسابقه اینترنتی عکاسی در سایت اینستاگرام به رقابت گذاشته شدند و 5 برنده این رقابت عکاسی با رای مردم مشخص شدند. عکس مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی که توسط فیاض بهرام، عکاس ایرانی گرفته شده است با بیشترین رای مردمی (6 هزار و 735 لایک) برنده این مسابقه اعلام شد. دیگر برندگان عکاسی از کشورهای عربستان، ترکیه و لبنان بودند.

عکس برنده شده بهرام نتیجه کنار هم گذاشته شدن 56 تصویر گرفته شده با یک دوربین با لنز 24-105 میلی متری است.

 

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

مسجد شیخ صفی الدین بخشی از مجموعه بقعه شیخ صفی الدین است. بقعه شیخ صفی الدین یکی از مکان های تاریخی و ارزشمند شهر اردبیل می باشد. این مکان ارزشمند و تاریخی در سال ۲۰۱۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این مکان با استفاده از معماری سنتی ایرانی و به کارگیری حداکثر فضای در دسترس ساخته شده و انواع قسمت ها از قبیل کتابخانه، مسجد، مدرسه، مخزن، بیمارستان، آشپزخانه، نانوایی و چندین دفتر اداری در آن جای داده شده است.

علاوه بر مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی، مقبره شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) نیز در این مجموعه قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha