جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه های علمیه خواهران گفت: توجه به فعالیت های فرهنگی و رسانه ای به رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری، طی سخنانی در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قم با اشاره به افزایش کیفی و کمی فعالیت های اداره کل کتابخانه های استان و گسترش زیرساخت های کتابخانه ای و برنامه های فرهنگی در سال های اخیر در قم اظهار داشت: برنامه هایی که آن را رصد می کنیم موجب شناخته شدن کتابخانه ها و جذب مخاطبین به آن شده است.

وی با بیان این که توجه به فعالیت های فرهنگی و رسانه ای باعث گرایش بیشتر مردم و خانواده ها به کتاب و کتاب خوانی می شود، گفت: فعالیت های فرهنگی متنوع همچون برگزاری کارگاه های قصه گویی ویژه خانواده ها و کارکنان، تجلیل از نویسندگان و رونمایی از تازه های نشر و نیز برگزاری خوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در قم داشته است.

در ادامه این جلسه همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش زر، رییس شورای اسلامی استان نیز در خصوص مساله ساخت کتابخانه در منطقه پرجمعیت پردیسان، افزود: ما در شورای اسلامی شهر قم و استان با واگذاری زمین یا بوستانی در این منطقه و رایزنی با شهرداری جهت پرداخت نیم درصد و نیز تخصیص فضا کمک خواهیم کرد.
رضا سیار، فرماندار قم نیز ضمن تایید کمبود کتابخانه‌ در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار ابراز امیدواری کرد با همیاری و هم اندیشی مقامات استانی بتوانیم برای حل مشکلات گام های مثبتی برداریم.
همچنین نعمت الله امانی فرانی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن اشاره و تایید فعالیت های انجام شده در راستای چگونگی تخصیص اعتبار به پروژه عمرانی ساخت کتابخانه به ویژه در منطقه پردیسان توضیحاتی را ارائه کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha