جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این ایام فرصت مغتنمی برای کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است، گفت: کمک به فقرا و شاد کردن قلوب محرومان به طور حتم نزد خداوند متعال آثار پاداش بسیاری خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک این ایام مبارک، عيد قربان را عید رهايى از تعلقات دنیوی دانست و با بیان این عید به معنای برگشت، تحول و دگرگونی است، تصریح کرد: عید قربان نشانه اوج و تجلی ارادت و بندگی بندگان به درگاه خداوند متعال است.

وی همچنین با بیان این که عيد قربان روز نشاط مسلمانان و روز سربلندی در آزمون بندگى خداوند است، افزود: انسان مؤمن با قربانی کردن آرزوهای پوچ دنیوی در مسیر رهایی، آزادگی و معنوی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه نکا با بیان این که عید قربان تجلی عبودیت و بندگی بندگان صالح خدا و جشن دوری از تعلقات دنیوی و تقرب به مبدأ هستی است، بیان داشت: مسلمانان در این روز با عظمت با قربانی کردن نفس خود در مسیر پاکی و تقوا گام بر می دارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که فدا کردن مال و انفاق کردن در راه خدا به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی برای انسان در پی خواهد داشت، گفت: کسی که در مسیر رضای الهی از تعلقات دنیوی فاصله می گیرد به طور حتم مورد رحمت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این ایام فرصت مغتنمی برای کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است، خاطرنشان کرد: کمک به فقرا و شاد کردن قلوب محرومان به طور حتم نزد خداوند متعال آثار پاداش بسیاری خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در آیات و روایات دینی نسبت به دستگیری از محرومان و انفاق بسیار سفارش شده، گفت: باید در این ایام با برکت تلاش کنیم با کمک کردن و دستگیری از دیگران از آلام و گرفتاری های محرومان و فقرا بکاهیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که قربانی کردن نفس اماره بسیار ارزشمند است و سعادت و تعالی انسان را تضمین خواهد کرد، افزود: عمل انسان مؤمن باید در بردارنده ارزش های معنوی، انسانی و اخلاقی باشد.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که به برکت قربانی کردن ها خودمان رشد پیدا کرده و تقوا پیدا خواهیم کرد، بیان داشت: در این روزها مائده های معنوی شامل حال ما می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، عيد قربان را روز امتحان الهي و عيد ايمان بیان کرد و گفت: هدف امتحان الهي براي ابراهيم خليل الله اين بود، قلب او را از مهر و عشق غيرخدا تهي کند و عشق الهي را در سراسر قلب او پرتوافکن سازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha