شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هشتمین جایزه ادبی «یوسف» با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود

حوزه/ هشتمین جایزه ادبی «یوسف» با موضوع دفاع مقدس از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هشتمین جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس) به منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

تقویت پایگاه داستان‌‌نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها، بروز خلاقیت‏‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس از جمله اهداف این جایزه به شمار می‌رود.

موضوع آثار

براساس این گزارش، هشتمین جایزه ادبی «یوسف» در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که موضوعات اصلی این جایزه «دفاع مقدس»، «مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت(ع)» و «بیداری اسلامی و مقاومت» و موضوع بخش ویژه که به طور جداگانه داوری می‌شود، «مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر» مطرح شده است.

از امتیازات ویژه این جایزه «پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌های و بازتاب آن در استان، شخصیت‌های شناخته شده خراسانی در دفاع مقدس، دستاورهای استانی دفاع مقدس، استفاده از زبان و گویش‌های محلی و توجه به ویژگی‌های بومی» است.

شرایط و مهلت ارسال آثار

تعداد صفحات اثر از 15صفحه (حدود چهار هزار واژه) تجاوز نکند، داستان‌های ارسالی پیشتر در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد، آثار به صورت تایپ شده ارسال شود و در تعداد داستان‌های ارسالی محدودیتی وجود ندارد، همچنین درج نام و نام‌خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، نشانی محل سکونت، رایانه و شماره تماس در انتهای داستان‌ها نیز ضروری است.

علاقه‌مندان آثار خود را باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال 97 به دبیرخانه واقع در مشهد، انتهای بلوار شهید بهشتی، انتهای بلوار برادران شهید خلیلی، جنب فروشگاه شهرداری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی یا به رایانامه yousof8.khr@gmail.com ارسال کنند.

جوایز نفرات اول تا سوم در بخش اصلی به ترتیب برابر با سه، دو و یک میلیون تومان و در بخش ویژه نیز به نفر برتر جایزه دو میلیون تومانی و به نفر تقدیری جایزه یک و نیم میلیون تومانی اهدا خواهد شد، همچنین در بخش تقدیری به 10 اثر شایسته تقدیر، جایزه‌های ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت که نتایج اواخر مهرماه به همراه برگزاری مراسم اختتامیه اعلام می شود.

جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن‌های 38440501 الی 3 تماس حاصل کرده و یا به کانال جایزه ادبی یوسف در شبکه های مجازی به آدرس @yousofe8  و یا تارنمای www.yaranereza.ir  مراجعه فرمایید.

گفتنی است، هشتمین جایزه ادبی «یوسف» بر خلاف هفت دوره گذشته به صورت استانی برگزار می‌شود‌ و آثار برگزیده برای شرکت در جایزه کشوری، به دبیرخانه دائمی ارسال خواهد شد.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha