پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح تغییر کاربری انبار به یک مسجد در شهر کاونتری انگلیس تصویب نشد

حوزه/ جامعه مسلمانان شهر کاونتری در انگلستان، طرح تبدیل یک انبار به مسجد و کلاس های آموزشی را داده بودند، که به بهانه افزایش ترافیک و آلودگی صوتی این طرح توسط شورای شهرداری رد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از coventrytelegraph، پروژه تغییر یک انبار به مسجد در شهر کاونتری واقع در میدلند انگلستان، توسط هیات مدیره شهرداری این شهر رد شد.

این مکان در هیل فیلدز هم اکنون به عنوان مرکز اسلامی مبله دارای دفاتر و لوازم دست دوم اداری مورد استفاده می باشد، با این حال انجمن مسلمانان کاونتری امیدوار بودند آن را به مسجدی دارای کلاس های آموزشی و مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل کنند.

مسلمانان آفریقایی تبار این منطقه می خواستند این ملک 1 و 250 متر مربعی را به یک مرکز اجتماعی تبدیل کنند که از ساعت 8 صبح تا 9 شب فعال بوده و در اوایل صبح و اواخر شب نیز برای نمازهای جماعت روزانه باز باشد. به علاوه جامعه اسلامی کلاس های آموزش دینی برای کودکان شان دراین مدرسه برگزار می کردند.

درحال حاضر این  ساختمان پارکینگی با ظرفیت 12 اتومبیل داردکه در این پروژه تعداد فضای پارکینگ به 15 اتومبیل افزایش می یافت.

گفته می شود با وجود اینکه این مرکز در یک منطقه صنعتی قرار گرفته و منازل مسکونی با فاصله زیادی از آن وجود دارد، با این حال وجود چند خانه در آن نزدیکی، بهانه اعضای شورای شهرداری برای رد کردن طرح ساخت مسجد اعلام شده است. ترافیک در اثر افزایش رفت و آمد شهری و بالا رفتن آلودگی صوتی از دیگر بهانه های مردود اعلام شدن این طرح بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha