سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در همایش «طلایه داران تبلیغ»، گفت: امروز یکی از اهداف جدی دشمن، تلاش در جهت ایجاد گسل های قومی و مذهبی در کشور از جمله دامن زدن به مباحثی چون ناسیونالسیم عربی، کردی و ترکی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری حوزه به اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش «طلایه داران تبلیغ» که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه علمیه استان، بر لزوم تقویت حمایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: ما باید در شأن و جایگاه اهل بیت(ع) در سطح استان به فعالیت بپردازیم، به خصوص در شرایط حساس کنونی که دشمن در جهت تخریب باورهای اعتقادی مردم به شدت کار می کند.

وی با بیان این که امروزه یکی از اهداف جدی دشمن، تلاش در جهت ایجاد گسل های قومی و مذهبی در کشور از جمله دامن زدن به مباحثی چون ناسیونالسیم عربی، کردی و ترکی است، افزود: این گسل های قومی و زبانی هم اکنون به شدت فعال شده، و لذا نباید حوزه علمیه ما در این باره غفلت داشته و خدای ناکرده در خواب عمیق باشد، بلکه ما باید در حوزه به نقد جدی مبانی ناسیونالیسم بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در اردبیل تاکید کرد: طبعاً باید با تخصص لازم به مقابه با شبهات و تلاش های دشمن در فضای مجازی پرداخت و در این باره به شدت احساس مسئولیت و دغدغه کرد.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: از سویی باید بر روی تربیت و پرورش طلاب و اساتید به منظور پاسخ به شبهات و نیز ارتباط با اقشار مختلف مردم اعم از کودکان و نوجوانان تا دیگر گروه های سنی کار کرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان بر روی ارزش های دینی و اعتقادی ما همچون حجاب برنامه ریزی سنگینی می کنند و می خواهند اعتقاد نسل جوان را در این خصوص تضعیف کنند. ما باید در مقابل با تقویت زیرساخت های مالی و امکاناتی خود به خصوص استفاده مطلوب از ظرفیت اوقاف در این باره کار خود را به جلو ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بیان داشت: شکی وجود ندارد که اگر ما زیبایی های کلام و سیره اهل بیت(ع) را به درستی بیان کنیم، قطعاً مردم به آن ها گرایش پیدا می کنند و در این صورت می توانیم توطئه شوم دشمن را خنثی کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که ماه محرم و صفر را در پیش رو داریم و در این باره مبلغان وظیفه سنگینی در راستای هدایت و آگاهی بخشی به مردم دارند، گفت: راهپیمایی اربعین را می توانیم به راهپیمایی اعتراض جهانی علیه استکبار و بساط ظلم در عالم تبدیل کنیم و فرقه ها و مذاهب دیگر نیز قطعاً به این شور جهانی خواهند پیوست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha