جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: برنامه جدید آموزشی بیش از ۲۰۰ مدرسه را فراگرفته است و پیش بینی می شود این تعداد امسال به ۳۰۰ مدرسه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد پیش از ظهر شنبه در اجلاسیه معاونان آموزشی مدیریت های استانی حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: از سال قبل تا امروز گام های اصلی که در برنامه ها اعلام شده بود، تا حدودی به سمت آن ها پیش رفتیم.

وی با اشاره به حدود 44 کتاب بدیل گفت: کتب بدیل بازگشت به سنت حسنه حوزه است و آنچه مهم می باشد، انتقال علم است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در خصوص توسعه در برنامه آموزشی جدید افزود: این برنامه جدید حدود بیش از 200 مدرسه را فراگرفته است و پیش بینی می شود این تعداد امسال به 300 مدرسه برسد و لذا توسعه در برنامه آموزشی را توصیه می کینم؛ اما الزام نداریم.

وی ابراز کرد: اختیاراتی را به مدارس واگذار نموده ایم و آنچه مهم است واسپاری ها باید دارای توازنی باشد و یک نظارتی قابل سنجش نیز وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد با بیان اینکه باید عنصر نظارت برابر با واسپاری ها و همراه با او حرکت کند مطرح کرد: خط مقدم نظارت خود  مدیران و معاونین هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه باید یک نگاه تربیتی به کاری که انجام می دهید داشته باشید، افزود: با توجه به شرایط موجود باید همچنان صبرو استقامت داشته باشید و بدانید ملت از ما انتظاراتی دارند.

وی با توجه به اینکه ما باید زمان خود را بشناسیم که در چه شرایطی حوزه داری می کنیم و می خواهیم طلبه و حوزه هایی داشته باشیم که توقعات عجیب و پیچیده امروزی را پاسخ دهند، تصریح کرد: کار شما خدمت بزرگی است و توجه به ارزش کاری که انجام می دهید بسیار مهم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد به ارتقای علمی مدیران اشاره کرد و ابراز داشت: دانش مدیران و معاونین ما در حوزه نباید ایستا باشد و لذا برنامه هایی برای ارتقای علمی آن ها دیده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha