شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ جلسه مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان اردبیل با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور، تعامل و هم افزایی نهادهای حوزوی را زمینه ساز تامین بخشی از نیازهای جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردبیل، آیت الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز طی سخنانی در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان اردبیل که در مهمانسرای حوزه علمیه این استان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در نهادهای حوزوی و دینی اردبیل در انجام رسالت ها و ماموریت های خود، اظهار داشت: بی شک وجود همدلی، هم افزایی و هم آوایی در میان مجموعه های حوزوی زمینه ساز برکات و دستاوردهای بسیاری است که باید این همدلی ها و تعامل ها تقویت شود، چرا که همبستگی شما می تواند به تامین نیازهای جامعه و نظام اسلامی نیز کمک کند.

وی افزود: ما باید به نیازهای علمی، فرهنگی، معرفتی و دینی جامعه، پاسخ لازم را بدهیم و البته در این خصوص لازم است که به شکل زنجیروار و منظومه ای عمل کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: مجموعه های حوزوی استان اردبیل باید دارای یک سند مشترک پنج ساله باشند که در آن با وجود یک اتاق فکر قوی و نگاه راهبردی، به مشکلات، خلأها و نیازها نگاه دقیق و کارشناسانه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این که باید به شکل هدفمند و در بازه های زمانی پنج یا ده ساله برای نهادها و ادارات، مساجد و آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه ها و حتی دستگاه قضایی بر اساس طرح آمایش، طرح و برنامه ارایه داد و از ظرفیت های عظیم حوزه علمیه استان به خوبی در این راستا استفاده کرد.

آیت الله اعرافی همچنین افزود: از سویی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز می توان از توانمندی و ظرفیت نهادها و ارگان ها استفاده کرد که در این راستا با اشراف خوب امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در استان، کارهای خوبی را می توان پیش بُرد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان گفت: یکی از برنامه های خوب ما باید این باشد که حوزه های علمیه و مدارس را از حیث مالی مستقل کرده و به خصوص در آینده بر روی منابع مردمی و پایدار تمرکز نماییم. برنامه ما نیز این است که همه استان های کشور به این سمت و سو حرکت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha