جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان اردبیل با آیت الله اعرافی

حوزه/ در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان اردبیل که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، گزارش از وضعیت فرهنگی و موقوفات استان ارائه گردید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردبیل، جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان اردبیل، ظهر امروز با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که در این استان 750 روحانی ملبس و در مجموع حدود 1400 حوزوی اعم از طلبه و روحانی حضور دارند، ابراز داشت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در بحث طرح هجرت، ما در سطح استان اردبیل اقدام به ساخت خانه عالم کرده ایم.

وی با اشاره به این که تاکنون 131 خانه عالم در سطح روستاهای استان ساخته شده است، افزود: توجه به تامین مبلغین طرح هجرت در خط مرزی و پوشش روستاها از جمله برنامه های جدی ماست که در این خصوص با توجه به این که پنج شهرستان استان در خط مرزی قرار گرفته اند، روستاهای بالای صدخانوار دارای خانه عالم هستند.

وی یادآور شد: خانه های عالم را سعی کرده ایم به گونه ای بسازیم که حداقل رفاه روحانیون و خانواده هایشان در آن تامین شود.

تحصیل 700 بانوی طلبه در 8 مدرسه علمیه

حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، نماینده حوزه علمیه خواهران استان اردبیل نیز طی سخنانی با اشاره به این که در مجموع هشت مدرسه علمیه خواهران با حدود 700 طلبه در این استان وجود دارد، گفت: دو مدرسه علمیه در سطح 3 و 6 مدرسه نیز در سطح 2 فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: به لطف الهی ما ظرفیت های فوق العاده تبلیغی در استان اردبیل داریم که با همکاری و تعامل نهادها و سازمان ها در عرصه تبلیغ و نشر معارف اهل بیت(ع) توفیقات خوبی داشته ایم، به ویژه این که فعالیت بانوان طلبه باعث شده که بسیاری از آسیب های اجتماعی در عرصه بانوان کاهش پیدا کند.

استان اردبیل دارای 750 موقوفه است

حجت الاسلام احمد علی نسب، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با بیان این که استان اردبیل دارای 750 موقوفه است که 6 موقوفه آن دارای نیات حوزوی می باشد، گفت: استان اردبیل دارای 177 امامزاده است و با توجه به رویکرد فرهنگی اوقاف در سال های اخیر، ما در تمام مناسبت ها از جمله در ایام عید و طرح تابستانی و نیز محرم و صفر و دیگر مناسبت های مذهبی در این امامزاده ها برنامه داریم.

وی افزود: خیمه های معرفت در امامزادگان سطح استان برگزار می شود و ما در زمینه تامین مبلغ در آن ها، تعامل و همکاری خوبی با مرکز مدیریت حوزه علمیه استان داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha