جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کمیسیون های پنجمین همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی

حوزه/ دبیر کمیسیون «راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی» اجلاسیه اساتید حوزه خراسان گفت: باید در مدارس از اساتید اهل ورع و تقوا دعوت شود تا طلاب بر مسائل اخلاقی همت بیشتری داشته و از سوی دیگر همنشینی مسئولین و اساتید با طلاب باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حسینی واشان، دبیر کمیسیون «راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی» اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که باید مدیران و مسئولین مدارس اعم از مسئول آموزش، پژوهش و فرهنگی عالم باشند، گفت: تقویت انگیزه طلاب با تقویت مبانی و اعتقادات امکان دارد.

وی با اشاره به مساله تغییر نظام آموزشی از حفظ محوری و نمره گرایی به فهم گرایی تصریح کرد: همه طلاب و اساتید باید به این توجه داشته باشند که چه باید کرد تا طلاب و اساتید مدارس به دنبال نمره محوری نباشند.

دبیر کمیسیون «راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی» با تاکید بر اهمیت تغییر نظام ارزشیابی بر اساس نمره و مدرک و حتی پایان نامه عنوان کرد: نباید تنها ملاک مدرک باشد و در برخی رشته ها نیاز به پایان نامه نیست؛ تحولات باید به صورت کارنامه درآید و نظام ارزشیابی نباید صرفا مبتنی بر نمره باشد چراکه نمره اساس خوبی برای ارزشیابی طلاب نیست.

حجت الاسلام حسینی واشان با بیان این که زمینه سازی برای عملیاتی کردن معلومات با تقویت تبلیغ و صحنه های عملیاتی ممکن است، خاطر نشان کرد: گاهی در حین درس نیاز است زمینه های تبلیغی هموار شود؛ گاهی طلبه چند سال درس می خواند، اما پایه تبلیغی قوی ندارد؛ بنابراین باید زمینه تبلیغ را هموار کرد و اساتید با اخلاص در این زمینه دغدغه مند باشند.

وی با بیان این که برگزاری دوره های علمی باید در شهرستان ها نیز قوت بگیرد و استفاده از تدریس و تبلیغ در ضمن تحصیل نیز دنبال شود، اظهار کرد: از سوی دیگر باید در مدارس از اساتید اهل ورع و تقوا دعوت شده تا طلاب بر مسائل اخلاقی همت بیش تری داشته و از سوی دیگر همنشینی مسئولین و اساتید با طلاب نیز باید بیش از پیش تقویت بشود.

دبیر کمیسیون «راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی» با بیان این که اساتید علاوه بر تدریس، مشاور امین طلاب باشند و اخلاق عملی را ترویج کنند، گفت: در تشویق طلاب مسائل اخلاقی نیز باید مدنظر باشد.

حجت الاسلام حسینی واشان با بیان این که باید برای طلاب ارزشیابی در پیشرفت اخلاقی آنان وجود داشته باشد، به ضرورت الگو بودن مسئولین و اساتید در نظم و اخلاق تاکید و ابراز کرد: خوشبختانه پرداختن به مسائل اخلاقی طلبه و همگرایی و همفکری در مجموعه مدرسه نیز باید برقرار باشد تا طلاب در این همگرایی رشد کرده و تقویت شوند.

وی خطاب به اساتید، با بیان این که طلبه را باید فرزند خود تلقی کرد و برای او دلسوزی کنید، به مبانی طلبه و استاد انقلابی اشاره و بیان کرد: انقلابی بودن اساتید و مدیران به این معناست که آنان باید در تجمعات حضور پررنگ و اثرگذار داشته و همگام با طلاب ارتباط عمومی داشته باشند و در موضع گیری ها پرشور حضور پیدا کنند.

 دبیر کمیسیون «راهکارهای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی» ضمن تاکید بر شرکت در اردوهای جهادی و حضور همه مدیران، اساتید و مسئولین در این برنامه ها جهت تشویق طلاب و تقویت روابط اجتماعی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی مدون جهت انجام کارها و فعالیت های انقلابی طلاب را تشویق به حضور در عرصه انقلابی گری و صحنه اجتماعی کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha